وخیم‌تر شدن وضعیت جسمی کسری نوری؛ چه کسی مسئول آسیب‌های غیر قابل جبران است؟

0
135

وضعیت جسمی کسری نوری٬ درویش گنابادی و وب نگار محبوس در بند «عبرت» زندان عادل آباد شیراز که چند ماه است که دچار دیسک کمر و کمر درد‌های شدید است، به علت بی‌توجهی مسئولین اخیرا شدت پیدا کرده به طوری که ادامه روند نگهداری او در این بند را دچار مشکل کرده است.

 کسری نوری که مدت زمان طولانی را در بند امنیتی «عبرت» محبوس بوده است و چند ماه است که دچار گرفتگی عصب سیاتیک و دیسک کمر شده است اما مقامات امنیتی از اعزام کسری نوری به مراکز درمانی حتی در حد معاینات اولیه و تشخیصی ممانعت به عمل می‌آورند. گفتنی است تشدید وضعیت وی موجب افزایش آسیب جدی در راه رفتن و انجام‌های کارهای شخصی برای وی شده و تحمل این شرایط را برای وی با مشکل رو به رو کرده است.

یادآور می‌شود رسیدگی به امور درمانی دراویش زندانی همواره با دخالت مقامات قضایی و امنیتی همراه بوده است و این دخالت‌ها عوارض بیماری‌های آنان را تشدید کرده است٬ ابراهیم بهرامی٬ درویش زندانی هم یکی دیگر از قربانیان دخالت مقامات قضایی امنیتی است که در دوران حبس بدون اینکه سابقه قبلی داشته باشد به بیماری قلبی دچار شده و رسیدگی همچنان صورت نمی‌گیرد.

گفتنی است؛ روز سه شنبه ۱۷دی ماه ۲۶ زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در نامه‌ای خطاب به آملی لاریجانی با هشدار دربارهٔ وضعیت جسمی زندانیان بیمار، تاخیر و تعلل در رسیدگی به امور درمانی این گونه زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله کسری نوری و ابراهیم بهرامی که در وضعیت اورژانس به سر می‌برند را جفای مضاعف در حق خانواده‌های مظلوم آن‌ها و بروز عواقب و پیامدهای ناگوار برای خود زندانیان برشمردند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور٬ بند عبرت که مربوط به زندانی‌های عقیدتی- سیاسی شیراز است، فضای بسیار کوچک و محدودی است که به سختی به ۵۰ متر می‌رسد که با وجود همهٔ این مسائل طی یکماه اخیر نیز ۱۶ زندانی به اتهام کلاهبرداری به فضای بند آن اضافه شده‌اند که به واقع با وجود ۳۰ زندانی٬ شرایط نگهداری زندانیان در این بند امنیتی غیر انسانی است.