وخامت وضعیت جسمی زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده در زندان گوهردشت کرج

0
184

بنابه گزارشات رسیده  وضعیت جسمی زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده در زندان گوهردشت کرج حاد می باشد و تعدادی از آنها دچار عوارض متعدد جسمی شده اند.

روز یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه وضعیت جسمی ۵ زندانی از ۱۹ زندانی اعتصاب غذا کننده زندان گوهردشت کرج درپنجمین روز اعتصاب غذا حاد شده است . زندانی سیاسی حشمت الله طبرزدی که دچار بیماری دیابت است وضعیت جسمی او حاد است و دچار ضعف شدید و بی حالی شده است .

زندانیان سیاسی صالح کهندل ،رسول بداقی ،حمیدرضا برهانی، خالد حردانی از ناراحتیهای گوارشی ، افت فشار خون ،سردرد و بی حالی ، سرگیجه و غیره رنج می برند.

بازجویان وزارت اطلاعات صبح روز یکشنبه به جای رسیدگی به خواسته های به حق آنها تعدادی از پاسداران اطلاعات زندان و زندانبانان را در مقابل درب سالن ۱۲ بند ۴ حوالی ساعت ۱۲:۰۰مستقر نمودند و شروع به تهدید زندانیان سیاسی وسر دادن شعارهایی مانند مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر منافق نمودند . این اقدامات تهدید آمیز برای مدتی ادامه داشت .

از طرفی دیگر وضعیت جسمی زندانی سیاسی ماشالله حائری از ۳ روز گذشته شدیدا رو به وخامت گذاشته است. وضعیت این زندانی به حدی حاد می باشد که قادر به راه رفتن نیست وتنها با کمک همبندیانش قادر به انجام کارهای شخصی خود است .

همبندیانش در طی چند روز گذشته چند بار به بهداری زندان مراجعه کرده اند . اما بهداری زندان به آنها اعلام کرده که قادر به درمان وی نیستند و او باید در بیمارستانهای خارج از زندان درمان شود .

همچنین پزشک قانونی طی نامه ای کتبی و رسمی اعلام نموده است که او باید در بیمارستانهای خارج از زندان تحت درمان قرار گیرد . اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان این زندانی سیاسی هستند و قصد حذف فیزیکی این زندانی سیاسی را دارند .

جمعی از زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده سفر وزیر امور خارجه اتریش به ایران و دست دادن با ناقضین حقوق بشر که در آخرین جنایت خود به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین یورش برده و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند را محکوم می کنند . زندانیان سیاسی و مردم ایران این سفر در چنین زمانی را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.

اسامی تعدادی از زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده زندان گوهردشت کرج؛ رسول بداقی، حمیدرضا برهانی، محمد بنازاده امیرخیزی، خالد حردانی، افشین حیرتیان،حشمت الله طبرزدی، صالح کهندل، سعید ماسوری، محمد علی منصوری، میثاق یزدان نژاد، ناصح یوسفی

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به وخامت وضعیت جسمی زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده در زندان گوهردشت کرج هشدار می دهد و اقدامات تهدید آمیز را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان پایان دادن به سکوت خود در مورد یورش به زندانیان سیاسی زندان اوین و تشکیل هئیت تحقیق به سرپرستی دکتر احمد شهید و اعزام ایشان به زندان اوین برای بررسی و تحقیق و روشن شدن واقعیتها و تحت تعقیب و مجازات قرار دادن آمرین و عاملین این یورش وحشیانه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ برابر با۲۷ آوریل ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

مقاله قبلیمبارزات منفي و مثبت ايرانيان با رژيم كه تداوم دارد؛ رژيم ايران در همه عرصه ها قافيه را باخته است
مقاله بعدیعضویت حکومت زن ستیز جمهوری ننگین اسلامی، در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد مردود است!
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...