واکنش نوبخت به ماجرای مهمانداران شرکت هواپیمایی ایرفرانس

0
230
چرا هیچگونه واکنشی در سفر پوتین به تهران به این امر صورت نگرفت!؟

شرکت هواپیمایی ایرفرانس که در پی اعمال تحریمهای بین‌المللی پروازهای خود را از سال ۲۰۰۸ میلادی به حال تعلیق درآورده، قرار است از روز 29 فروردین‌ماه پس از وقفه‌ای هشت ساله پروازهای خود به تهران را از سر می‌گیرد، اما در روزهای گذشته اخباری در رسانه‌های جهانی و ایرانی منتشر شد که حاکی از نارضایتی مهمانداران زن این شرکت هواپیمایی به پذیرش قانون رعایت حجاب هنگام ورود به ایران بود.
بنا به گزارش رسانه های درون مرزی، این نارضایتی مهمانداران زن شرکت هواپیمایی ایرفرانس در حالی شکل گرفته که در سال 2008 میلادی یعنی پیش از توقف پروازهایشان به ایران قانون رعایت حریم کشورها را اجرا می‌کردند.

رعایت پوشش حجاب برای مهمانداران پروازهای خارجی به هنگام ورود به خاک کشوری تنها در ایران اجرا نمی‌شود و عربستان هم از ایرفرانس خواسته تا کارمندانش را ملزم به رعایت این قانون کند. این شرکت هواپیمایی اعلام کرده همه زنان در خط پروازی تهران که با نظر شخصی خود داشتن روسری در خارج از هواپیما را نمی‌پذیرند، اجباری در حضور در این پرواز ندارند و می‌توانند به خط دیگری منتقل شوند.
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به عدم حضور مهمانداران خانم ایرفرانس در سفر هوایی به ایران گفت: فرانسوی‌ها به مهمانداران هواپیماهای خود گفته‌اند می‌توانید بروید یا نروید. این در خدمات ارائه شده ایرفرانس مشکلی ایجاد نمی‌کند و پروازها برقرار است. امیدواریم با تجهیز خطوط هوایی کشومان با هواپیماهای لوکس خدمات بهتری به مسافران ارائه شود. روابط بین دو کشور از جایگاه والایی برخوردار است لذا این ارتباطات نباید دستخوش بی‌قانونی شرکت‌ها و یا افرادی قرار گیرد که به نحوی مجریان این ارتباطات هستند، چرا که قوانین کشورها نشان دهنده‌ی فرهنگ والای یک ملت است که شهروند هیچ کشوری حق شکستن این حریم را ندارد.