واکنش نتانیاهو به پیام تبریک ظریف برای کریسمس: پیامی مملو از دورویی

0
232

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز جمعه با بهره گیری از شبکه های اجتماعی از جمله حساب رسمی نخست وزیری این کشور در توئیتر، پیام تبریک محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی به مسیحیان جهان به مناسبت کریسمس را «مملو از دروریی» توصیف کرد.

در روزهای گذشته، محمدجواد ظریف وزیر خارجه در توئیتر خود، به مناسبت کریسمس، این روز را به مسیحیان تبریک گفته بود.

آقای نتانیاهو در واکنش به این پیام تبریک، نوشت: سوال من اینست که مسیحیان ایرانی که ماه جاری به زندان افتادند چه احساسی دارند؟ می خواهم بدانم احساس جوانان ایرانی به این توئیت چیست؟ اما متاسفانه توئیتر در ایران فلیتر است؛ مگر اینکه مقامی عالرتبه باشید.”

کنایه آقای نتانیاهو به ظریف، روحانی و رهبر جمهوری اسلامی است که به رغم فیلتر توئیتر، خودشان در این شبکه اجتماعی حساب فعالی دارند.

به توصیف آقای نتانیاهو، «اراذل و اوباش مسلح»، مراسم مذهبی نوکیشان مسیحیان را برهم می زنند و برخی را به زندان افکنده و شکنجه می کنند.

وی گفته است «گفتن کریسمس مبارک، در حالیکه مسیحیان در کشورت به زندان می افتند، اوج دورویی است.

وبسایت «محبت‌نیوز» که اخبار مسیحیان در ایران را بازتاب می‌دهد، گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از یک منبع آگاه را درج کرد که می گوید «عناصر یکی از فرقه‎های انحرافی مسیحیت در کرج دستگیر شده اند.»

رادیو فردا در گفتگو با یک نهاد مدافع حقوق مسیحیان، این افراد را میلاد گودرزی، امین خاکی، علیرضا نورمحمدی و شهاب‌الدین شاهی معرفی کرد.

نخست وزیر اسرائیل، در پایان از مردم خواسته است علاوه بر دعا برای آزادی این افراد، پیامش را با دیگر مردم جهان برای افشای دورویی مقامات جمهوری اسلامی به مشارکت بگذارند.

هفته پیش، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه نقض حقوق بشر علیه ایران را تصویب کرد.

بر اساس این قطعنامه، به نقض آزادی‌ اقلیت‌های مذهبی و قومی و بازداشت فعالان مدنی در ایران انتقاد شده بود.

به گزارش صدای آمریکا؛ پیش از این نیز، اسما جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران از ادامه نقض حقوق بشر در گزارش خود خبر داده بود.