واکنش نتانیاهو به اظهارات خامنه‌ای در عید فطر: جمهوری اسلامی سزاوار امتیاز نیست

0
207

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ۲۸ تیر/ ١٩ژوئیه، بار دیگر به توافق هسته‌ای صورت گرفته میان جمهوری اسلامی و شش قدرت بزرگ جهانی در وین، حمله کرد و گفت که جمهوری اسلامی تا زمانی که به خواست خود مبنی بر نابودی اسرائیل و آمریکا پایان ندهد، سزاوار هیچ امتیاز و مصالحه‌ای نیست. این در حالی است که قرار است وزیر دفاع آمریکا در اسرائیل با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش روزنامه “هاآرتص”، نخست وزیر اسرائیل که در جلسه هفتگی کابینه این کشور در بیت المقدس سخن می‌گفت، به اظهارات خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در مراسم نماز عید فطر، واکنش نشان داد و گفت: هر کسی که فکر می کرد توافق هسته ای منجر به تغییر سیاست ایران می شود، دیروز پاسخ خود را از سخنرانی تهاجمی خامنه‌ای گرفت.

نتانیاهو ادامه داد: جمهوری اسلامی به صراحت گفتند که آنها به دشمنی‌ علیه آمریکا و متحدانشان ادامه می‌دهند که اولین و مهمترین‌شان اسرائیل است. اشاره نتانیاهو به سخنرانی دیروز خامنه ای است که گفت توافق جمهوری اسلامی و ۵+۱ تأثیری بر حمایت جمهوری اسلامی از متحدان منطقه‌ای‌اش نخواهد داشت و مواضع جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا هم تغییری نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ نتانیاهو همچنین امروز گفت: «امروز جمهوری اسلامی سازمان های تروریستی را با موشک مسلح می کند و فردا قادر خواهد بود تا آنها را با سلاح های بسیار خطرناک تر مسلح کند».

نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد که پول های آزاد شده جمهوری اسلامی پس از تحریم‌ها می تواند دستگاه های تروریستی را با قدرت بیشتری به حرکت در آورد.

اظهارات امروز نتانیاهو در حالی است که پس از توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی، جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا به صورت تلفنی با نتانیاهو گفت‌وگو کرد و امروز نیز اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل سفر کرد.

مقامات آمریکایی در تلاش هستند تا نگرانی‌های اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه درباره توافق هسته‌ای با  جمهوری اسلامی را کاهش دهند.