واکنش سه بتمن قدیمی به بتمن شدن بن افلک

0
405

در ادامه واکنش‌ها نسبت به ایفای نقش بتمن توسط بن افلک بازیگر و کارگردان آمریکایی، افرادی چون وال کیلمر، آدام وست و جرج کلونی نیز در این زمینه اظهار نظر کردند.

 انتخاب بن افلک برای بازی در نقش بتمن در جدیدترین فیلم از مجوعه آثار سینمایی “بتمن” حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته و حتی پس از گذشت یک ماه از انتخاب این بازیگر و کارگردان 41 ساله امریکایی برای بازی در نقش بتمن، هنوز نظرات متفاوتی درباره این انتخاب به گوش می‌رسد.

بتمن، شخصیتی از یک داستان کمیک بود که از سال 1939 وارد جامعه امریکا شد و پس از مدتی کوتاهی به یک ابرقهرمان تبدیل شد. از آن زمان تا کنون، فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی از بتمن ساخته شده و هنرپیشه‌های زیادی نیز نقش بتمن را بازی کرده‌اند.

اما در آخرین فیلم سینمایی، بتمن قرار است با همراهی سوپرمن دیگر ابرقهرمان امریکایی، دنیا را نجات بدهد. در یک ماه گذشته، چند تن از بازیگران فیلم‌های پیشین بتمن، به شکل‌های مختلف حمایت خود را از بن افلک، بازیگر جدید نقش بتمن، اعلام کرده‌اند. البته مخالفان بن افلک هم کم نبوده‌اند. به خصوص علاقمندان به تماشای فیلم‌های بتمن از این انتخاب خوشحال نیستند.

batman-begins

وال کیلمر که در سال 1995 نقش بتمن را در فیلم “بتمن برای همیشه” بازی کره بود، در توییتر خود نوشته است: به بن افلک یک فرصت بدهید.

همچنین آدام وست بازیگر مجموعه تلویزیونی بتمن در دهه 1960 نیز در توییتر خود نوشته است: مراقب باش بن! مسئولیت بزرگی به عهده داری.

اما جرج کلونی، بازیگر مشهور هالیوود که در سال 1997 در فیلم “بتمن و رابین” نقش بتمن را به عهده داشت، با اشاره به اینکه نظری در این رابطه ندارد در صفحه خود نوشته است: من بدترین نقش خود را در بتمن بازی کردم. برای همین آخرین نفری هستم که می توانم به کسی که می خواهد نقش بتمن را بازی کند، توصیه ای کنم. قبل از هر انتقادی، اجازه بدهید فیلم را بسازند و ببینیم که چه اتفاقی می افتد. بن افلک فرد باهوشی است و می داند چه کار می کند.

جرج کلونی 52 ساله و بن افلک سال گذشته در تهیه فیلم سینمایی آرگو با هم همکاری کرده بودند. جرج کلونی تهیه کننده آرگو بود و بن افلک تهیه کننده، کارگردان و بازیگر نقش اول.

کارگردانی فیلم جدید “بتمن” را زاک اشنایدر بر عهده دارد و به جز بن افلک، هنری ساویل، دایان لین، لارنس فیشبرن و امی آدامز نیز در این فیلم بازی می کنند. این فیلم قرار است در تابستان سال 2015 اکران شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سینمابلِند، کریستین بیل، مایکل کیتون و جرج کلونی از دیگر ستارگانی هستند که پیش از این نقش “بتمن” را بر عهده داشته‌اند.