واکنش خانواده مرتضی پاشایی درباره توزیع یک پوستر

0
396

در آستانه نخستین سالگرد درگذشت خواننده فقید پاپ، انتشار و نصب پوستر آلبومی جدید از این خواننده با واکنش تند خانواده پاشایی رو به رو شد.
به گزارش «موسیقی ما» از صبح امروز پوستر آلبوم جدید  مرتضی پاشایی در سطح شهر نصب شده و همین اتفاق باعث شد خانواده پاشایی به شدت واکنش نشان دهند.

این آلبوم در واقع همان آلبوم «گل بیتا» ست و تنها با شعری از قطعه «پرنده» روی پوسترهای پیش توزیع که از قطعه های مجوزدار این آلبوم است، از صبح امروز در سطح شهر نصب شده است.

رشید رفیعی تنظیم کلیه قطعات این آلبوم را بر عهده دارد و ارشک رفیعی نیز ترانه های این اثر را سروده است. موسسه فرهنگی هنری «ترانه سمان» صاحب امتیاز این اثر است و شرکت «ریز موج» نیز وظیفه توزیع آنرا بر عهده دارد. تاریخ ۲۰ آبان زمانی ست که برای انتشار این آلبوم تعیین گردیده است.

این موضوع و نصب این پوسترها از صبح امروز، با واکنش تند خانواده پاشایی رو به رو شده است و پدر این خواننده در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» در این باره توضیح داد: « در روزهای اخیر در بعضی از اماکن تبلیغات آلبوم جدید مرتضی پاشایی مشاهده میگردد. با تنظیم رشید وارشک رفیعی بنام «پرنده». از آنجایی‌که مرتضی در زمان حیات خود هیچگونه آلبومی تحت عنوان «پرنده» نداشته لذا پخش هر گونه آلبوم جدید بدون مجوز خانواده غیر قانونی است وبایستی سریعا از پخش آن جلوگیری شود.»

ناصر پاشایی در ادامه افزود: «به صورت مکتوب درباره این موضوع با دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم وارد مذاکره شده ایم رسما و قانونا از آنها خواسته ایم که به مانع از انتشار این آلبوم که به نوعی سوء استفاده از احساسات هوادارن این خواننده در آستانه سالگرد اش است، شوند.»

در این بین پیگیری خبرنگار سایت «موسیقی ما» به برخی از مسئولین انتشار این آلبوم ختم شد که آنها جهت روشن شدن اذهان عمومی متن کوتاهی را در اختیار «موسیقی ما» قرار دادند و متذکر شدند که در روزهای آینده قطعا به صورت مفصل اظهار نظر خواهند کرد. در این متن آمده:

«  آلبوم جدید گل بیتا با صدای مرتضی پاشایی، ترانه های ارشک رفیعی و تنظیم رشید رفیعی در سالگرد پرواز مرتضی ،منتشر خواهد شد. مجوز انتشار این آلبوم در زمان حیات مرتضی پاشایی و با امضاء خود مرحوم و طی مراحل قانونی اخذ گردیده و کلیه ی حقوق مادی و معنوی این اثر به موسسه ی ذی نفع تعلق دارد. هنوز دلیل این که چرا خانواده ی مرحوم پاشایی بر خلاف مصاحبه های قبل خود در رسانه ها، امروز از وجود چنین آلبومی اظهار بی اطلاعی نموده اند مشخص نیست. امید که انتشار این آلبوم بتواند در این روز خاص ،بی حاشیه، سببی برای طلب دعای خیر به روحِ زنده یاد مرتضی پاشایی باشد.»

در ادامه تصویر نامه «ناصر پاشایی» به دفتر موسیقی وزارت ارشاد را ملاحظه می نمائید:

71770_105