واکنش تند دادستان کل کشور به حضور زنان در ورزشگاه: ادامه پیدا کند، برخورد می‌کنیم

0
169

دادستان کل کشور با گلایه از حضور شب گذشته زنان در ورزشگاه آزادی گفت: من به این مدیران نصیحت می‌کنم ما در نظام جمهوری اسلامی اجازه ایجاد بستر گناه در جامعه را نخواهیم داد؛ آن‌ها باید حرمت جامعه را حفظ کنند، اگر با نصیحت و تذکر، این حرکت‌ها ادامه داشت برخورد قضایی خواهیم داشت.

 منتظری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین اظهار کرد: در این نظام مدیران نه‌تنها باید از ارتکاب به گناه خودداری کنند بلکه بایستی در سطح جامعه زمینه رشد اخلاق و صلاح را فراهم کنند نه اینکه خدای‌ناکرده زمینه گناه را ایجاد کنند.

وی با گلایه از حضور شب گذشته زنان در ورزشگاه آزادی گفت: سزاوار جمهوری اسلامی نیست که مسئولان ورزشی زمینه ایجاد گناه در جامعه را فراهم کنند.

منتظری ادامه داد: من به این مدیران نصیحت می‌کنم ما در نظام جمهوری اسلامی اجازه ایجاد بستر گناه در جامعه را نخواهیم داد؛ آن‌ها باید حرمت جامعه را حفظ کنند، اگر با نصیحت و تذکر، این حرکت‌ها ادامه داشت برخورد قضایی خواهیم داشت.

دادستان کل کشور با بیان اینکه برخی دنبال این هستند که حریم‌ها را بشکنند، ادامه داد: وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه عریان مواجه می شود، گناه اتفاق می‌افتد؛ به حریم خصوصی مردم کاری نداریم اما در مجامع عمومی کسی حق آسیب رساندن به حریم عمومی را ندارد.

وی افزود: قرار نیست در منظر عمومی هر کس هرطور که دلش خواست لباس بپوشد و یا رفتار کند.اقامه عدالت تنها وظیفه دستگاه قضا نیست هرچند مرجع قضاوت و رسیدگی به دعاوی است اما همه دستگاه‌ها باید در اقامه عدالت همکاری کنند.

منتظری با اشاره به اینکه وظایف دادستان با وظایف دادگاه‌ها و محاکم قضایی متفاوت است، ابراز کرد: دادستان در مقام صدور حکم نیست بلکه مدعی‌العموم است، و وظایفی دارد که به لحاظ گستردگی از رئیس دادگستری و قضات خیلی بیشتر است.

دادستان کل کشور بابیان اینکه با کسانی که امنیت را مورد هجمه قرار می‌دهند تعارف نداریم، اضافه کرد: البته باید ابتدا با تذکر روی آن‌ها اثر بگذاریم چه‌بسا تذکر و ارشاد اثر داشته باشد و اگر اثر نداشت پرونده تشکیل خواهیم داد. امنیت برای همه دستگاه‌ها خط قرمز است و اقتصاد زیر چتر امنیت رشد می‌کند و جامعه زیر چتر امنیت توسعه و رشد می‌یابد.

به گزارش فرارو؛ گفتنی است شب گذشته بعد از سی و پنج سال حدود دویست نفر از بانوان توانستند از روی سکوهای ورزشگاه آزادی دیدار تیم ملی با بولیوی را تماشا کنند.