واکنش تند خامنه ای به یک “توئیت” هاشمی رفسنجانی

0
679

خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفت: کسانی که می‌گویند دنیای فردا دنیای مذاکره است و دنیای موشک نیست، ناآگاه یا خائن هستند.
خامنه‌ای روز چهارشنبه ۱۱ فروردین در دیدار با جمعی از مداحان گفت: “اگر نظام اسلامی دنبال فناوری و مذاکره باشد، اما قدرت دفاعی نداشته باشد، مقابل هر کشور فزرتی که تهدید کند باید عقب نشینی کند”.
به گزارش بی بی سی فارسی٬ وی در عین حال تأکید کرد که مخالف مذاکره نیست و معتقد است که “البته نه با همه”، اما در مسائل جهانی باید گفت و گوی سیاسی کرد: “امروز هم روزگار موشک است و هم مذاکره”.
به نظر می‌رسد که سخنان خامنه‌ای پاسخی مستقیم به توییتی باشد که اخیرا در صفحه منسوب به دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد.
متن این توییت که یک هفته پیش در “حساب رسمی پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی” منتشر شد، این بود: “دنیای فردا، دنیای #گفتمان هاست نه موشک ها… #هاشمی #هاشمی_رفسنجانی” که به تازگی تصحیح شد.

خامنه ای تأکید کرده است که “جمهوری اسلامی باید از همه ابزارها استفاده کند”.
او گفته که حتی در مذاکره باید قوی بود: “باید جوری مذاکره کرد که سرمان کلاه نرود. این که ما مذاکره می کنیم و روی کاغذ می نویسیم، ولی تحریم ها برطرف نمی شود و تجارت راه نمی افتد، معلوم می شود که اشکالی هست. در آنجا هم باید خود را قوی کنیم”.