واکنش ترامپ به افشاگری نتانیاهو: برای توافق واقعی با جمهوری اسلامی مذاکره می‌کنیم

0
160

رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پس از سخنرانی نخست وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، به این سخنرانی واکنش نشان داد و گفت اظهارات نتانیاهو درستی حرفهای من را نشان داد. او همچنین گفت تصمیم خود را درباره توافق هسته ای فعلی جمهوری اسلامی تا ۲۲ اردیبهشت اعلام می کند و «این بدین معنی نیست که ما برای دستیابی به یک توافق واقعی، مذاکره نخواهیم کرد.»

پرزیدنت ترامپ که دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در کنفرانس خبری با همتای نیجریه ای خود شرکت کرده بود گفت: «گمانم که پیغام درستی ارسال می کند. طی هفت سال توافق اتمی با جمهوری اسلامی پایان می یابد. و جمهوری اسلامی آزادانه می تواند سلاح اتمی بسازد. این قابل قبول نیست. هفت سال یعنی عملا فردا؛ این قابل قبول نیست.»

او اضافه کرد: «آنچه امروز در اسرائیل گفته شد درستی حرفهای من را نشان داد. آنچه نخست وزیر نتانیاهو نشان داد وضعیت غیر قابل قبولی است که من بارها آن را گفته ام. جمهوری اسلامی بیکار نمی نشینند. موشک آزمایش می کنند. می گویند که برای شبکه تلویزیونی شان است؛ گمان نکنم. خواهید دید که چه رخ خواهد داد.»

او درباره اینکه آمریکا ۲۲ اردیبهشت از توافق هسته ای خارج خواهد شد یا نه گفت: «الان درباره تصمیمم صحبت نمی کنم. برخی ابراز می کنند که می دانند من چه تصمیم گرفتم اما آنگونه که آنها می‌گویند، نیست. من قبل از ۲۲ اردیبهشت تصمیمم را اعلام می کنم. این بدین معنی نیست که ما برای دستیابی به یک توافق واقعی، مذاکره نخواهیم کرد. توافق کنونی همانگونه که می دانید مخالفان بسیاری دارد. این توافق بدی برای آمریکا بود.»

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: «ما در این توافق بیش از۱۵۰ میلیارد دلار پول نقد به جمهوری اسلامی دادیم و چیزی دریافت نکردیم. اما این به این معنی نیست که درباره توافق جدیدی مذاکره نخواهیم کرد. باید منتظر بمانید. اما آنچه امروز و طی روزهای پیش رخ داد نشان می دهد که صددرصد حق با من بوده است.»

به گزارش صدای آمریکا؛ واکنش پرزیدنت ترامپ به سخنان آقای نتانیاهو در روز دوشنبه در وزارت دفاع اسرائیل است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در یک سخنرانی که به طور زنده از برخی شبکه‌های تلویزیونی پخش شد، جمهوری اسلامی را متهم کرد که حتی بعد از توافق هسته‌ای به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای ادامه داده است.