واکنش ایران به بیانیه اخیر پارلمان اروپا

0
170

 مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، امروز با صدور بیانیه‌ای، مدعی شد که این قطعنامه دارای «ادعاهای بی‌اساس حقوق بشری و غیر واقع‌بینانه» است که به گفته این مقام جمهوری اسلامی، «با روند جاری تحرکات همخوانی ندارد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بار دیگر مدعی شد که جمهوری اسلامی حقوق تمامی شهروندان ایران را رعایت، و ارتقاء حقوق بشر را به طور جدی دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بخشی از قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا که به وضعیت حقوق بشر در ایران اختصاص دارد، نسبت به افزایش اعدامها و محدودیتهای اقلیتهای مذهبی همچون بهائیان، ابراز نگرانی شده است.

همچنین امروز تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا در جلسه‌ای، این قطعنامه را بررسی کردند و قرار است رای گیری نهایی در این باره فردا جمعه انجام ‌شود.

ایران جزو کشورهایی است که شمار اعدام در آنها افزایش یافته است.

سازمان عفو بین الملل به تازگی عفو بین‌الملل، در گزارش خود درباره اعدام در سال ٢٠١٣ نوشت که علی رغم پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، برای توقف اعدام ها در ایران اقدامی صورت نگرفته است.

همچنین سازمان گزارشگران بدون مرز، در گزارشی که اخیرا منتشر کرد، درباره محدودیت‌های اعمال شده در فضای مجازی نوشت که سپاه پاسداران ایران، بزرگترین دشمن اینترنت در این کشور به شمار می آید.