واکنش اسرائیل به بالن‌های آتش‌زا حمله به غزه بود

0
165

جنگنده‌های اسرائیل سحرگاه روز چهارشنبه ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در یک سری حملات هوایی بخش‌هایی از نوار غزه را بمباران کردند، این نخستین حمله از زمان آتش‌بس جنگ ماه گذشته اسرائیل با حماس است.

ارتش اسرائیل گفت که «این حملات هوایی تاسیساتی را هدف قرار داد که شبه نظامیان حماس از آن برای برگزاری جلسات خود در برنامه‌ریزی حملات استفاده می‌کردند.» اسرائیل حماس را مسئول هر گونه اقدام خشونت آمیز در غزه می‌داند. هنوز گزارشی از تلفات این حمله اعلام نشده است.

به گفته منابع فلسطینی، اسرائیل دست‌کم یک مکان را در شرق خان یونس، منطقه‌ای در جنوب نوار غزه با دو میلیون سکنه هدف قرار داده است.

یورونیوز نوشت؛ این اتفاق در حالی رخ داد که صدها نفر از ملی‌گرایان افراطی اسرائیلی روز سه‌شنبه در شرق بیت‌المقدس راهپیمایی کردند. این موضوع تهدید به ایجاد خشونت مجدد ارزیابی شد. فلسطینی‌ها در غزه با فرستان بادکنک‌ها و بالن‌های آتش‌زا که باعث دست‌کم ۱۰ آتش‌سوزی در جنوب اسرائیل شد به این راهپیمایی پاسخ دادند.

فلسطینی‌ها با بستن مواد آتش‌زا به بالن‌ها و بادکنک‌ها و هوا کردن آنها به سوی مناطق اسرائیلی، به اراضی و شهرک‌های یهودی نشین آسیب می‌رسانند.

راهپیمایی ملی‌گرایان افراطی اسرائیلی می‌تواند آزمایشی برای دولت جدید اسرائیل و همچنین آتش‌بس اخیر پس از جنگ ۱۱ روزه بین اسرائیل و حماس باشد. جنگی که منجر به کشته شدن ۲۶۰ فلسطینی از جمله ده‌ها کودک و نوجوان شد و در طرف مقابل ۱۳ نفر در اسرائیل کشته شدند.