واکنش‌ها به خبر انصراف قالیباف

0
186

محمد باقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای از ادامه رقابت در انتخابات انصراف داد و اعلام کرد که تمام ظرفیت و حمایت خود را برای ابراهیم رییسی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان، وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: “روزی که علی رغم مصالح شخصی، تصمیم گرفتم وارد صحنه انتخابات شوم، می دانستم با چه شرایط سخت و خطرناکی روبرو خواهم شد؛ چرا که روشن بود برای تغییر اساسی وضع موجود، راهی نیست جز مبارزه با 4 درصدی هایی که در سالهایی طولانی، توانسته اند بر شریان های اقتصادی و سیاسی کشور مسلط شوند و نه تنها اقدامی برای حل مهمترین معضلات روز اقتصادی و اجتماعی نکنند، بلکه روز به روز با ترجیح منافع خود و بی قانونی های گسترده، بر این بحران ها، به ویژه بر بحران رکود و بیکاری دامن بزنند.”

تشکر رئیسی از قالیباف
پس از اعلام انصراف قالیباف رئیسی که به شیراز سفر کرده بود، در جمع مردم از قالیباف تشکر کرد. او در واکنش به شعارهای تشکر از قالیباف، گفت: من از ایشان تشکر می‌کنم، کارشان انقلابی بود؛ وضعیت کشور را من و آقای قالیباف می‌بینیم، رکود در این کشور رکورد زده است.

در همین حال یوسف پور آذری رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان اردبیل گفت: طی تماسی از ستاد مرکزی قالیباف در تهران اعلام شد سفر قالیباف به اردبیل امروز انجام نخواهد شد. علت لغو شدن این سفر انصراف آقای قالیباف به نفع حجت الاسلام رئیسی بوده است.

اما خبر انصراف قالیباف بی شک داغ‌ترین خبر انتخاباتی امروز بود. پس از اعلام این خبر موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های مجازی و سایت‌های اینترنتی به راه افتاد. در این بین شخصیت سیاسی نیز به این خبر واکنش نشان دادند.

باهنر و تمجید از مدیر جهادی
محمد رضا باهنر یکی از نخستین کسانی بود که به انصراف قالیباف واکنش نشان داد او قالیباف را یک مدیر جهادی خواند.

محمدرضا باهنر در گفتگویی کوتاه با با ایسنا گفت: قالیباف هم یک مدیر جهادی است و هم با انصراف خود، یک کار جهادی برای موفقیت نیروهای انقلاب کرد. والعاقبه

آشنا و تفسیر قابل تامل
حسام الدین آشنا مشاور حسن روحانی در واکنش به انصراف قالیباف نوشته است: «شمع ريخته‌ای نذر امام‌زاده‌ای شد. آبروی رفته‌ای فدای آينده‌ای مبهم شد ولی معادله‌ای چند مجهولی حل شد؛ عمل انقلابی يعنی يا معاون اولی يا نايب توليتی.»

قالیباف، تتلو را ناامید کرد!
امیر تتلو خواننده رپ نیز یکی دیگر از کسانی بود که بلافاصله به خبر انصراف قالیباف واکنش نشان داد. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “من انتخابم آقاى قالیباف بود و با اینکه همه چیزم و حتى پیج اینستامو از دست دادم، هنوزم به نظر ایشون احترام میزارم و رأى بنده با وجود نداشتن اطلاعات کافى “جناب آقاى رئیسى” هستند!! با نهایت احترامم براى جناب آقاى روحانى و با ذکر این مطلب که هر یک از کاندیداها انتخاب شدند، بنده به نظر مردم احترام میزارم و نوکری کاندیداى منتخب رو می‌کنم!! هر کسى که مردم خواستند و هر کسى که خدا خواست… .

محمد هاشمی: قالیباف خودش را سوزاند
محمد هاشمی معتقد است که کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی تنها به دلیل جلوگیری از رسوایی بیشتر است و او رأیی نداشت.

محمد هاشمی تاکید کرد: آقای قالیباف رایی نداشت که با انصرافش به سبد آقای رئیسی ریخته شود. سبد رای آقای قالیباف، رئیسی و اصولگرایان یکی است. دو سبد رای نداشتند که حال بگوییم اتفاقی می افتد. متاسفانه آقای قالیباف خودش را خراب کرد و خودش را سوزاند. چون آقای قالیباف در دو مناظره آخر خیلی بد ظاهر شد و چهره بسیار بدی از خود ترسیم کرد کنار رفت. ایشان با بداخلاقی زیادی کرد و از امکانات شهرداری هم سو استفاده کرد. بر اساس نظرسنجی ها، آقای قالیباف ریزش رای زیادی داشت. بنابراین برای اینکه از رسوایی بیشتر جلوگیری کند، کناره گیری کرد. (متن کامل سخنان محمد هاشمی را اینجا بخوانید)

پیام منصور ارضی پس از کناره گیری قالیباف
حاج منصور ارضی پس از کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی با صدور پیامی از وی تقدیر کرد.متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه امروز روی داد یعنی کناره گیری جناب آقای محمد باقر قالیباف به نفع حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی نشان دهنده مردانگی ، غیرت و از خود گذشتگی ایشان بود.

بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از این اقدام انقلابی و ائتلاف خجسته اعلام می دارم و امید دارم همه نیروهای انقلاب از جمله آقای قالیباف در دولت کار و کرامت به کارگیری شوند. سعادت مردم عزیز ایران را از خداوند مسئلت دارم.

مقاله قبلیقالیباف انصراف داد
مقاله بعدیتوهین طالبی به استاد شجریان
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...