واکنش‌ها به بازگشت کارلوس به تیم ملی

0
352

با رسمی شدن حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی، شاهد واکنش‌های مثبت و منفی نسبت به این اتفاق هستیم.

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان بعدازظهر دیروز حضور سرمربی پرتغالی روی نیمکت ایران به جای دراگان اسکوچیچ قطعی شد. به مرور زمان و با رسمی‌شدن این موضوع کم کم شاهد واکنش‌های ارکان مختلف فوتبال ایران به مهمترین خبر سال این ورزش پرطرفدار هستیم. پیشکسوتان، مدیران و اشخاص مختلف در این خصوص موضع‌گیری کردند که در ادامه آنها را می‌بینید؛

کارلوس کی‌روش که در انتهای دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی به دلیل اختلافات متعدد با فدراسیون از مدیر رسانه پرتغالی استفاده می‌کرد در شرایطی به تیم ملی باز می‌گردد که بسیار بعید است همکاری قبلی‌اش را تکرار کند.

محمدرضا ساکت، مدیر وقت تیم‌های ملی در زمان سرمربیگری کارلوس کی‌روش به عنوان یکی از موافقین اصلی بازگشت مرد پرتغالی به تیم ملی به هیئت رییسه فدراسیون برگشته است.

جواد خیابانی که در سال‌های آخر حضور کی‌روش در ایران یکی از مخالفین سرسخت او بود و حتی بعد از مصاحبه جنجالی کی‌روش در جام ملت‌های ۲۰۱۹ در  تلویزیون و روی آنتن زنده اشک ریخت، صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی، حضور کارلوس کی‌روش را در ایران غنیمت شمرد! او در ادامه گفت: فکر می‌کنم حضور دوباره مربی پرتغالی در ایران اتفاق خوبی است، او تیم را می‌شناسد، شرایط را می‌داند و مربی با تجربه‌ای است که قدرت خوبی در هدایت تیم دارد.

اصغر حاجیلو: ما آدم‌های خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. وقتی ویلموتس از تیم ملی رفت، خیلی از کارشناسان می‌گفتند که احتمال کمی وجود دارد که این تیم به جام جهانی برود اما اسکوچیچ با تیم ملی به جام جهانی صعود کرد. ما پس از اتمام رقابت‌های مقدماتی جام جهانی می‌توانستیم پایان همکاری خود را با اسکوچیچ اعلام کنیم اما با این کاری که فدراسیون فوتبال انجام داد، ثابت کردیم که به تعهدات خود پایبند نیستیم. ما معرفت را سلاخی کردیم. ما در دنیا به قدرشناسی معروف هستیم اما با این کار تمام معادلات عوض شد. اگر امکانش بود، از اسکوچیچ عذرخواهی می‌کردم و می‌گفتم ذات مردم ایران، قدرشناسی است و این تصمیم افرادی است که همیشه هستند.

مسعود اقبالی: از روز اول گفتم و امروز هم همان حرف‌ها را تکرار خواهم کرد،‌ من موافق حضور کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران بوده و هستم. اگر نگاهی به همین چند وقت اخیر داشته باشیم رفتارها و اتفاقاتی که افتاد در نهایت منجر به آن شد که اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی قدرت و صلابت خود را از دست بدهد و دیگر آن شخصیتی که سرمربی تیم ملی باید داشته باشد را نداشت.

علیرضا فغانی دیروز در استوری اینستاگرامش از دراگان اسکوچیچ تشکر کرد و او را جنتلمن فوتبال ایران نامید.
فغانی یکی از مخالفین کارلوس کی‌روش البته نه به صورت کاملاً واضح به شمار می‌رود، آخرین برخورد این دو مربوط به جام ملت‌های عرب، با مجازات کی‌روش و دریافت کارت از سوی فغانی انجامیده است، البته با توجه به اینکه پس از این کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران است، این رویارویی دیگر انجام نخواهد شد.

ورزش سه نوشت؛ مهدی تاج(در نشست مطبوعاتی) : این لغت‌های ارباب و نوکر، در شان یک رسانه نیست. ما اگر بخواهیم با رسانه رفیق باشیم باید ادبیات دو جانبه درست شود. من برای این ادبیات متاسفم. در مجموع اعتقادم این است که باید رفتارمان با آقای کی‌روش همان رفتار مناسبی باشد که قبلا بوده است. ایشان هم باید رفتارش با همه ارکان مناسب باشد. این حق ما است. ما یک نفر را استخدام می‌کنیم که برایمان کار کند نه اینکه مدیریت‌مان کند‌. استخدام یک نفر برای کار کردن است.

کارلوس کی‌روش در دوره‌ی قبلی که هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت، علاوه بر قرارداد آبرومندی که با فدراسیون ایران به عقد رسانده بود، طی یک قرارداد تبلیغاتی با بانک سامان نیز، مبلغ نسبتاً خوبی از این بانک دریافت می‌کرد.قراردادی که در آن زمان با انتقادات زیادی همراه شده بود اما در دنیای امروز عقد قراردادهای تبلیغاتی با چهره‌‌های مطرح بسیار رواج دارد.
نکته بسیار مهم در خصوصی انعقاد این قرارداد توسط بانک سامان با کارلوس  محبوبیت مربی پرتغالی است که مسئولین این بانک را مجاب به عقد قرارداد تبلیغاتی با سرمربی تیم ملی کرده بود، باید دید در ادامه راه و پس از بازگشت او به نیمکت تیم ملی، آیا او دوباره به آن سطح از علاقه‌مندی عمومی بازخواهد گشت؟