واشینگتن: مذاکرات با جمهوری اسلامی هنوز به مرحله برداشتن تحریم‌ها نرسیده است

0
236

یک مقام آمریکایی به روزنامه آمریکایی پولیتیکو گفته که مذاکرات با جمهوری اسلامی هنوز به مرحله لغو تحریم‌ها نرسیده و همچنان در حال بررسی مسائل و نه راه‌حل‌ها است.

این در حالی است که یک دیپلمات غربی نیز در گفت‌وگو با همین روزنامه ضمن اشاره به این‌که جمهوری اسلامی برای دست‌یابی به الیاف کربن جهت ساخت سانتریفیوژها تلاش می کند، در مورد خطرات شکست مذاکرات با جمهوری اسلامی هشدار داده و گفته که ناکامی در روند مذاکرات هسته‌ای وین به تشدید رقابت‌های تسلیحاتی در منطقه خاورمیانه منجر خواهد شد.

این دیپلمات غربی به پولیتیکو خبر داده که آمریکا در این دور از گفت‌وگوها در وین، پیشنهاد خوبی به جمهوری اسلامی ارائه داده است.

العربیه نوشت؛ به نظر پولیتکو، جمهوری اسلامی از گفت‌وگوهای وین به عنوان تریبون تبلیغاتی برای مطالبه غرامت در خصوص تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا مبنی بر بیرون رفتن از برجام، استفاده می‌کند.

این روزنامه با بیان این که «بازدارندگی در برابر جمهوری اسلامی با استفاده تهدیدات ضمنی بایدن»، شدنی نیست، افزود: «ناتوانی واشینگتن در بازداشتن جمهوری اسلامی، نگران‌کننده است زیرا این کشور از سطوح مجاز غنی‌سازی، فراتر رفته است.»