واشنگتن پرس بیکن: روحانی در انفجار آرژانتین نقش داشته است..!؟

0
148

تارنمای خبری آمریکایی بیان کرد که رییس جمهوری جدید جمهوری اسلامی درواقعۀ تروریستی که در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ برابر با ۲۷ تیر ۱۳۷۳انجام گرفت که در طی  آن ۸۵ نفر از شهروندان یهودی تبار آرژانتینی جان خود را از دست دادند تقش داشته است.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان، وبسایت “واشنگتن پرس بیکن” نوشت: به هنگام انفجار در کانون همیاری یهودیان در بوئنوس آیرس، حسن روحانی در مقام دبیر کلی شورای عالی امنیت ملی ایران بود و این شورا بود که تصمیم به تعرض تروریستی در بوئنوس آیرس را گرفت.

مرکز همیاری یهودیان نام ساختمان هفت طبقه‌ای در شهر بوئنوس آیرس بود که مرکز همکاری‌های اسرائیل و آرژانتین (Asociacion Mutual Israellita Argentina) وابسته به کمیته یهودیان آمریکا، با نام اختصاری، آمیا (AMIA) در آن قرار داشت.

گفتنی است تاکنون بیش از یک هزار و دویست نفر برای ادای شهادت در مورد این پرونده به دادگاه احضار شده‌اند و دولت آرژانتین تا کنون ۳ بار جمهوری اسلامی را به دست داشتن در انفجار متهم کرده‌است.

دولت آرژانتین مدعی است که دستور و نقشه ضربه زدن به بزرگ‌ترین مرکز اقلیت یهودی در آمریکای لاتین در تهران کشیده شد و مسئولیت اجرای طرح عملیات به ستاد ویژه عملیات حزب‌الله لبنان که به گروه شبه نظامی حزب‌الله لبنان وابسته‌است سپرده شد.