واشنگتن در صدد تحریم‌های تازه برای قطع ارتباط اقتصادی جمهوری اسلامی با جهان خارج است

0
131

به گزارش بلومبرگ دولت ترامپ خود را برای دور تازه ای ازتحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در راستای در انزوا قرار دادن این کشور در ابعاد اقتصادی از جهان آماده می‌سازد.

این تحریم‌ها درمورد بیش از 10 بانک اجرا خواهد شد و موجبات متوقف شدن کامل بخش مالی این کشور را فراهم خواهد نمود.

به گزارش بلومبرگ هدف از این تحریم‌ها، بستن روزنه‌های مالی انگشت شمار باقی مانده برای جمهوری اسلامی است که درآمدهایی را برای دولت این کشور فراهم می آورد. همچنین زمین زدن قول‌های انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات برای انتخابات آمریکا در مورد بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات نیز منظور نظر می‌باشد.

بر أساس این گزارش، تحریم‌های تازه آمریکا علیه جمهوری اسلامی به هدف جدا کردن اقتصاد دولت جمهوری اسلامی از جهان خارج است که پیآمدهایی نه فقط در ارتباط با بانک‌ها بلکه تمامی جهاتی خواهد داشت که در کار جا به جا کردن پول و حواله به شکل غیر رسمی هستند که در هم اکنون در ایران شایع شده است.

بر این أساس آمریکا 14 بانک را در لیست سیاه قرار خواهد داد که تا این لحظه توانسته اند از محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا به نوعی در امان بمانند.

بلومبرگ در اظهار نظر خود در خصوص تحریم‌های پیشنهادی تاکید کرد که این اقدام بی‌تردید به انزوای هر چه بیشتر ایران خواهد انجامید که اقتصادش در پی زیان‌های ناشی از عدم فروش نفت و در عرصه‌های تجاری دیگر به دلیل تحریم‌های آمریکا در حال خرد شدن است.

این خبرگزاری می‌افزاید چنین تحریم‌هایی می‌تواند به کاهش اندک روابط قانونی باقی مانده برای دولت جمهوری اسلامی با جهان خارجی انجامیده و این کشو رابه تکیه هر چه بیشتر بر تجارت غیررسمی یا غیرقانونی وادار کند.

العربیه نوشت؛ اذعان جمهوری اسلامی به کارساز بودن این تحریم‌ها از زبان حسن روحانی بیان گردید که چند روز پیش تاکید کرد کشورش متحمل 150 میلیارد دلار زیان از زمان خروج آمریکا از برجام و بازگشت مجدد تحریم‌ها بر اقتصاد خود شده است.