واشنگتن: جمهوری اسلامی، بزرگترین حامی تروریسم است و نمی‌خواهیم به سلاح هسته‌ای دست یابد

0
138

الیوت آبرامز فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا امور رژیم جمهوری اسلامی چهارشنبه 16 دسامبر 2020 با بیان این که رژیم جمهوری اسلامی بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و «ما با رژیمی تندرو طرفیم که از قانونی بین‌المللی پیروی نمی‌کند»، تاکید کرد که واشنگتن نمی‌خواهد رژیم جمهوری اسلامی که بزرگترین خطر تروریستی در جهان است به تسلیحات هسته‌ای دست یابد.

آبرامز پیش از این اعلام کرده که گفتگوهای او و دیگر مسئولان دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده با تیم جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره رژیم جمهوری اسلامی و توافق هسته‌ای آغاز شده است.

فرستاده ویژه آمریکا امور رژیم جمهوری اسلامی نیز در اظهاراتی به مجله «تایمز اسرائیل» ضمن اشاره به تحریم‌های اعمال شده بر رژیم جمهوری اسلامی در زمینه نقض حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، توضیح داد که تدابیر اتخاذ شده علیه رژیم جمهوری اسلامی طی دوره ریاست جمهوری ترامپ کاملا غیر قابل بازگشت است.

آبرامز در 25 نوامبر گذشته از تشدید مجدد تحریم‌ها علیه رژیم جمهوری اسلامی خبر داده بود و از جو بایدن رئیس منتخب ایالات متحده خواست تا َاز این فشارها استفاده ایده‌آل را بکند.

العربیه نوشت؛ این مقام آمریکایی همچنین افزود که گفتگوهای بازگشت به توافق هسته‌ای با رژیم جمهوری اسلامی ماهها به طول خواهد انجامید و اعتقاد به این‌که دولت جدید آمریکا ممکن است سیاستش در قبال رژیم جمهوری اسلامی را تغییر دهد اشتباه است.