واشنگتن: برای بررسى هرگونه پیشنهاد از طرف جمهوری اسلامی هنوز فاصله زیادی است

0
107

وزارت امور خارجه آمریكا روز چهارشنبه 3 فوریه اعلام کرد، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریكا از زمان به قدرت رسیدن تاکنون هیچ ارتباطی با رژیم جمهوری اسلامی برقرار نكرده است و انتظار ندارد كه این اتفاق قبل از مشورت با متحدان واشینگتن و كنگره این کشور اتفاق رخ دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت، که تا بررسی هرگونه پیشنهاد از طرف رژیم جمهوری اسلامی هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این خصوص پس از آن منتشر شد که محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم جمهوری اسلامی پیشنهادهایی را برای هماهنگ شدن گام‌های رژیم جمهوری اسلامی و آمریکا برای بازگشت به برجام، ارائه داده بود.

ظریف، وزیر امور خارجه رژیم جمهوری اسلامی، در سخنانی خواستار همکاری اتحادیه اروپا برای فراهم کردن شرایط برای بازگشت همزمان رژیم جمهوری اسلامی و آمریکا به توافق هسته‌ای شده بود.

این درحالی است که اتحادیه اروپا و ایالات متحده از فعالیت موشکی رژیم جمهوری اسلامی و همچنین دخالت تهران در امور کشورهای منطقه و نقش بی‌ثبات کننده این کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار درج این مسائل در هر گونه توافق جدید هسته‌ای با رژیم جمهوری اسلامی است.

العربیه نوشت؛ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا طی اظهاراتی در تاریخ 28 ژانویه، از رژیم جمهوری اسلامی خواست تا قبل از اینکه پیشنهاد بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای را بدهد، خود باید به مفاد توافق هسته‌ای پایبند بماند.