هیو جکمن از سوییسی‌ها تندیس طلا گرفت

0
185

هیو جکمن بازیگر مشهور استرالیایی با حضور در جشنواره فیلم زوریخ، جایزه تندیس طلای این جشنواره را برای دستاوردهای هنری اش دریافت کرد.

 در این جشنواره فیلم “زندانیان” با بازی جکمن به نمایش درآمد. این فیلم که دنیس ویلنوو آن را کارگردانی کرده است، اولین‌بار در ماه مرداد در جشنواره تلوراید آمریکا به نمایش درآمد.

جشنواره فیلم زوریخ که در میان جشنواره‌های اروپایی از اعتبار خاصی برخوردار است، تندیس طلای خود را برای تجلیل از دستوردهای هنری هیو جکمن به وی اهدا کرد.

هیو جکمن بازیگر فیلم “ولورین” و “بینوایان” دریافت این جایزه را افتخاری برای فعالیت های هنری‌اش خواند و گفت: از دریافت این جایزه احساس افتخار می‌کنم. او این کلمات را به زبان آلمانی بیان کرد تا نشان دهد به این زبان نیز آشنایی دارد. او گفت نسبت به سوییس احساس قلبی خاصی دارد زیرا پدر و مادرش اولین بار در یک سفر تابستانی با هم در سوییس آشنا شدند.

وی گفت به همین دلیل وقتی 18سال داشت برای دیدن این کشور عازم سوییس شد و در خیابان ها می چرخید و در ایستگاه راه آهن می خوابید. او گفت همان ولگردی که دیده بودید، من بودم!

جکمن در این مراسم با حضور دنیس ویلنوو کارگردان کبکی سازنده فیلم “زندانیان” روی صحنه رفت. در این برنامه ملیسا لئو همبازی او در این فیلم که یک جایزه اسکار هم گرفته او را همراهی کرد.

جشن زوریخ برای جکمن ادامه جشنی بود که اوایل همین هفته در جشنواره سن سباستیان اسپانیا برگزار شد و او جایزه دونوسیتا را برای یک عمر دستاورد ادبی دریافت کرد.

“زندانیان” تاکنون در جشنواره‌های تورنتو، سن سباستین و زوریخ شرکت کرده است. این فیلم جنایی با فروش 21.4 میلیون دلاری هفته پیش نمایشش را در سینماهای آمریکا شروع کرد. این فیلم که از محصولات کمپانی برادران وانر است، از جمعه در بریتانیا نیز راهی سینماها شد و در دیگر کشورهای اروپایی نیز از هفته های آینده اکران می شود.

article-0-185B28C700000578-304_634x409

هیو جکمن در همین جشنواره اعلام کرد خیلی خوشحال است که در جدیدترین فیلم علمی تخیلی نیل بلومکمپ با نام “جوانک” بازی می کند. در این فیلم شارلتو کوپلی و جوز پابلو کانتیلو نیز بازی خواهند کرد.

او که در جشنواره فیلم زوریخ در سوییس حضور یافته گفت در این فیلم نقشی را برعهده گرفته که در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی فیلمبرداری می شود و او به همین دلیل چند هفته آغاز سال جدید را در این کشور می گذراند.

به گزارش سینما خبر به نقل از هالیوود ریپورتر،تهیه فیلم “جوانک” برعهده سونی پیکچرز است و موضوع فیلم درباره یک ربات دزیده شده است. این فیلم 27 مارس 2015 اکران خواهد شد.