هکرها فیلم‌نامه جیمزباند جدید را هم دزدیدند

0
208

هکرهایی که گفته می‌شود از پشتیبانی کره شمالی برخوردارند، پس از حمله به رایانه‌های کارکنان شرکت سونی، فیلم‌نامه «اسپکتر» را ربوده و احتمالاً منتشر کرده‌اند.

تهیه‌کنندگان فیلم‌های جیمز باند اعلام کردند که روز شنبه متوجه شده‌اند فیلم‌نامه «اسپکتر»، فیلم در دست تولید جیمز باند، در میان اطلاعات به سرقت رفته از شرکت سونی قرار دارد. شرکت سونی پخش فیلم «اسپکتر» را که قرار است اواخر پاییز سال آینده به روی پرده برود، بر عهده دارد.

عنوان فیلم، «اسپکتر» اشاره به نام یک گروه مخوف تروریستی دارد و گفته می‌شود در فیلم‌نامه پیچیده و چند لایه این اثر به قلم جان لوگان چندین چرخش داستانی وجود دارد که به ماهیت این گروه تروریستی و روابط درونی و بیرونی آن مربوط می‌شود.

«اسپکتر» که بیست‌وچهارمین  فیلم از فرانشیز سینمایی موفق جیمز باند به‌شمار می‌آید، در مرحله فیلم‌برداری است و تولید آن با حضور بازیگران اصلی از دوشنبه گذشته در باکینگهام‌شایر و استودیو پاینوود لندن آغاز شده است. برای این فیلم 300  میلیون دلار بودجه درنظر گرفته شده و تاکنون برای اولین سکانس‌های فیلم‌برداری شده و صحنه‌های بدلکاری آن که واحد دوم فیلم‌برداری در رم برداشت کرده، بالغ بر 50 میلیون یورو ( 62 میلیون دلار دلار) هزینه شده است.

به گزارش آنا به نقل از رویترز، شرکت ایون پروداکشنز از تهیه‌کنندگان فیلم «اسپکتر» با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که این فیلم‌نامه تحت قوانین کپی‌رایت انگلستان قرار دارد و با منتشر کنندگان آن برخوردی شدید صورت خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است: «ایون پروداکشنز نگران آن است که اشخاص ثالثی فیلم‌نامه ربوده شده را دریافت کرده است و ممکن است خواهان انتشار محتویات آن باشند.

سام مندز کارگردان انگلیسی هالیوود که پیش از این «اسکای‌فال»، بیست‌و‌سومین فیلم مجموعه جیمزباند را کارگردانی کرده،   کارگردان فیلم «اسپکتر» است و دنیل کریگ مانند سه فیلم قبلی نقش جیمز باند، مأمور 007 سازمان امنیت انگلستان را در آن ایفا می‌کند.  مندز در مراسم رونمایی از نام فیلم «اسپکتر» که پنجشنبه 13 آذر در باکینگهام شایر و با حضور باربارا بروکولی تهیه‌کننده و بازیگران نقش‌های اصلی برگزار شد، به حاضران در آن کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: «من خیلی مشتاق بودم  که به شما داستان را بگویم، ولی برای اینکه توضیح بدهم چرا (این‌قدر مشتاق بودم)، مجبورم که طرح داستان را به شما بگویم ولی اجازه این کار را ندارم.»

 13930923120244912756654

فرانشیز سینمایی جیمزباند برای شرکت سونی پیکچرز پخش کننده نیز مانند تهیه‌کنندگان این دیرپاترین مجموعه سینمایی، بسیار پرمنفعت است. «اسکای‌فال»، فیلم قبلی مجموعه بیش از هر فیلم دیگر جیمزباند فروش داشت و با درآمد  1.1 میلیارد دلاری از گیشه‌های سراسر جهان در سال 2012 توانست در جایگاه نهمین فیلم پر فروش تاریخ سینما تا این زمان قرار بگیرد.

رابرت لاوسن، سخنگوی شرکت سونی با رد گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه افشای فیلم‌نامه موجب توقف تولید «اسپکتر» شده است، اعلام کرد: «تولید همچنان در جریان است و به‌پیش می‌رود.»

احتمال می‌رود که هکرها به‌منظور انتقام‌جویی در مورد اکران فیلم کمدی «مصاحبه»  در مورد ترور رهبر کره شمالی که قرار است با پخش شرکت سونی در روزهای کریسمس روی پرده برود، به رایانه‌های این شرکت حمله کرده باشند. این هکرها در تاریخ 24 نوامبر شبکه رایانه‌ای شرکت سونی را از کار انداختند و اطلاعاتی را به سرقت برده‌اند که تاکنونخسارات مادی و معنوی سنگینی برای آن شرکت به‌بار آورده است. اقدام این گروه هکرها که تاکنون هویت آنها کشف نشده است، سنگین‌ترین حمله هکری تاریخ در خاک آمریکا محسوب می‌شود.