هویت ۲ تن از عاملان حمله تروریستی بروکسل شناسایی شد

0
126

منابع خبری بلژیک صبح امروز،۲۳ مارس از شناسایی هویت دو تن از عاملان انفجارهای تروریستی روز گذشته در فرودگاه بروکسل خبر دادند. بر اساس شبکه خبری رادیو و تلویزیونی “آر تی بی اف” بلژیک، دو برادر به نام “خالد” و “ابراهیم” “البکراوی” به عنوان عاملان حمله تروریستی دیروز در فرودگاه “زاون‌تِم” بروکسل شناخته شدند. برادران البکراوی ساکن بروکسل بودند.

تلویزیون “آر تی بی اف” بلژیک همچنین اعلام کرده است که این دو تن برای نیروهای پلیس این کشور شناخته شده و تحت نظر بوده‌اند.

سومین عامل بمب گذاری های دیروز در بروکسل همچنیان فراری است. نیروهای پلیس بلژیک برای شناساسائی و دستگیری سومین عامل حملات تروریستی بروکسل بسیج شده اند.
تحقیقات در مورد بمب گذاری های دیروز کماکان ادامه دارد.

برخی از رسانه‌های بلژیکی، از کشف یک دستگاه رایانه ای در بروکسل توسط پلیس خبر میدهند که شامل گفتگوهای افراد مظنون به انجام حملات تروریستی روز گذشته در بروکسل است.

مرکز کنترل هوایی بلژیک دیروز اعلام کرد که فرودگاه زاون‌تِم بروکسل تا اطلاع ثانوی تعطیل است و تمامی پروازهای ورودی به این فرودگاه را به دو شهر دیگر بلژیک شامل لییژ و آنتوِرپ هدایت کردند.

در انفجارهای سه‌گانه تروریستی روز گذشته در فرودگاه و ایستگاه متروی بروکسل، حداقل 34 تن جان باخته و بیش از 250 تن مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ گروه دولت اسلامی(داعش) مسئولیت حملات تروریستی دیروز در بروکسل را به عهده گرفته است. داعش در سایت های اینترنتی خود اعلام کرده است که روزهای سیاهی در انتظار کشورهایی است که در ائتلاف نظامی علیه این گروه شرکت دارند.