هوک: با پایان تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی، بزرگترین دولت حامی تروریست می‌تواند تسلیحات پیشرفته خرید و فروش کند

0
185

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور جمهوری اسلامی به شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به لغو تحریم تسلیحاتی آن سازمان علیه جمهوری اسلامی، که سال آینده منقضی می‌شود، هشدار داد.

آقای هوک در پیام ویدئویی که شنبه ۲۷ مهر در توئیتر وزارت خارجه آمریکا منتشر شد گفت: «یک سال دیگر از امروز تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه حکومت جمهوری اسلامی به پایان خواهد رسید. بزرگترین دولت حامی تروریست قادر خواهد بود تسلیحات پیشرفته خرید و فروش کند که به مسابقه تسلیحاتی تازه در خاورمیانه منجر خواهد شد.»

او در این پیام به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرد که در سال ۲۰۱۵ میلادی در پی به رسمیت شناختن توافق هسته ای جمهوری اسلامی تصویب شد. بر اساس این قطعنامه، جمهوری اسلامی از اکتبر سال آینده مجاز به خرید و فروش سلاح های پیشرفته و مرگبار خواهد بود؛ مجوزی که به گفته آقای هوک به یک رژیم حامی تروریسم داده می شود و مغایر با هدف شورای امنیت برای «ایجاد صلح و امنیت» است.

برایان هوک در این پیام همچنین به پایان یافتن محدودیت سفر برای «۲۳ تروریست جمهوری اسلامی از جمله قاسم سلیمانی» در سال آینده اشاره کرد. او با اشاره به ۴۰ سال سابقه جمهوری اسلامی در ترور در سراسر جهان، و اجرای این ترورها توسط سپاه پاسداران، نیروی قدس سپاه و گروه‌های نیابتی آن، اعلام کرد که ایالات متحده از شورای امنیت می خواهد که تحریم تسلیحاتی و تحریم مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله قاسم سلیمانی را برای ترویج یک خاورمیانه با صلح و ثبات‌‌، تمدید کند.

به گزارش صدای آمریکا؛ توییتر وزارت خارجه آمریکا هم با یادآوری روزشمار پایان تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی از سوی سازمان ملل یادآوری کرده که این زمان رو به پایان است و حدود سیزده ماه بیشتر باقی نمانده است.