همکاری نویسندگان «دختر گمشده» و «۱۲ سال بردگی»

0
154

گیلیان فلین نویسنده فیلمنامه «دختر گمشده» با استیو مک‌کویین نویسنده «۱۲ سال بردگی» یک فیلمنامه جدید می‌نویسند.

 اسیتو مک کویین که کارگردان و از نویسندگان فیلم «۱۲ سال بردگی» بود با همکاری گیلیان فلین نویسنده کتاب و فیلمنامه «دختر گمشده» قصد دارند تا یک فیلم جدید خلق کنند.

پیشتر اعلام شده بود این فیلم با اقتباسی از مینی سریال بریتانیایی «بیوه‌ها» ساخته می‌شود و مک‌کویین کارگردان بریتانیایی که برای تهیه «۱۲ سال بردگی» جایزه اسکار را به خانه برد و برای جایزه کارگردانی هم نامزد بود، این فیلم فعلا بی نام را کارگردانی نیز خواهد کرد.

داستان این فیلم درباره بیوه‌های چهار دزد مسلح است که در جریان یک سرقت کشته می شوند و زنان آنها می‌خواهند راه شوهرانشان را ادامه دهند.

فیلمنامه سریال اصلی توسط لیندا لا پلانت نوشته شده بود.

کار تهیه این فیلم را نیز مک کویین در کنار ایان کانینگ و امیلی شرمن انجام می دهد و فيلم براي كمپاني نيوريجنسي ساخته مي‌شود كه اين روزها با فيلم‌هاي «پرنده‌باز» به كارگرداني آلخاندرو گونزالس ايناريتو و «دختر گمشده» به كارگرداني ديويد فينچر موفقيت زيادي كسب كرده است.

فلین که ابتدا روزنامه نگار فرهنگی بود، با نوشتن رمان «دخترگمشده» که سومین کتابش بود، به شهرت رسید. این کتاب درباره شوهری است که از سوی زنش چنین وانمود می‌شود که قاتل اوست. در حالی که مرد به عنوان مظنون اصلی پلیس در مرکز بازجویی‌ها قرار می گیرد، زن او دوباره باز می گردد.

فلین نوشتن فیلمنامه این فیلم را برای دیوید فینچر انجام داد. نتیجه این کار فیلمی بود که هم از نظر منتقدان و هم از نظر تجاری موفق بیرون آمد و ۳۶۸ میلیون دلار فروش کرد. فلینی برای این فیلمنامه در بخش فیلمنامه اقتباسی اسکار نامزد دریافت جایزه شد.

به گزارش مهر به نقل از د رپ، رمان اول فلین با عنوان «موضوع‌های اصلی» اکنون برای تلویزیون ساخته شده و دومین کتابش «جاهای تاریک» نیز در قالب یک فیلم ساخته شده که هنوز به نمایش درنیامده است. او پروژه‌های دیگر فیلمنامه‌ای نیز دارد که در قالب سریالی برای شبکه اچ بی او با عنوان «اتوپیا» و نیز فیلم «بیگانگان در قطار» برای برادران وارنر در دست تولید هستند.