همکاری آمریکا و امارات علیه شبکه ارزی نیروی قدس؛ ۹ فرد و نهاد جمهوری اسلامی تحریم شدند

0
240

دولت ایالات متحده روز پنجشنبه از اقدامات مشترک آمریکا و امارات متحده عربی برای اخلال در کار یک شبکه وسیع خرید و فروش ارزهای خارجی در جمهوریاسلامی و امارات خبر داد.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، این شبکه میلیون‌ها دلار پول نقد برای تامین مالی فعالیت‌های بدخواهانه نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و گروه‌های وابسته آن ارسال کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه مشخصا ۹ فرد و نهاد جمهوری اسلامی را در این راستا تحت تحریم قرار داده است.

 در این بیانیه آمده است، بانک مرکزی جمهوری اسلامی در این ساز و کار ارزی دخیل بوده و فعالانه از آن پشتیبانی و امکان دسترسی نیروی قدس به ارز را در بانک‌های خارجی فراهم کرده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالات متحده در این بیانیه نوشت، همانطور که پس از اعلام تصمیم پرزیدنت در روز سه شنبه گفتم، قصد داریم شریان مالی سپاه پاسداران را قطع کنیم.

وی افزود، امروز ما اشخاص وابسط به جمهوری اسلامی و شرکت‌هایی را که در این شبکه وسیع تبدیل ارز دخیل بوده‌اند و امکان انتقال میلیون‌ها دلار پول را به نیروی قدس فراهم کرده‌اند، هدف قرار دادیم.

1

به گزارش صدای آمریکا؛ نیروی قدس سپاه جمهوری اسلامی در ۲۵ اکتبر ۲۰۰۷ در فهرست تحریم های دولت ایالات متحده قرار گرفت، و خود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۷ به این فهرست اضافه شد.