همچنان وضعیت داخل تونل معدن آزادشهر وخیم است

0
175

با گذشت حدود یک روز  از حادثه، امدادرسانی به حادثه دیدگان معدن در حالی ادامه دارد که  به رغم ازدحام جمعیت، امدادگران و معدن کارانی که از شهرهای مختلف به محل آمده اند به منظور انجام آواربرداری وارد محدوده معدن شده‌اند تا بتوانند با حفر تونلی انحرافی به پیکرهای معدنچیان باقی مانده در معدن دست یابند.

در حال حاضر ده‌ها آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در طول مسیرهای منتهی مستقر بوده و در حالت آماده‌باش کامل هستند.

کارگر بازنشسته معدن با بیان اینکه وضعیت داخل تونل معدن آزادشهر وخیم است، گفت: نیروهای هلال احمر در این حادثه نقش پر رنگی ندارند.

حسین سادین که تازه از داخل معدن خارج‌ شده گفت: کارگر بازنشسته معدن هستم و برای کمک به معدنچیان آمده‌ام و یکی از محبوس شدگان هم خواهرزاده خودم است که از وضعیت وی بی‌خبریم.

وی افزود: وضعیت داخل تونل وخیم است و سنگ بزرگی مسیر را مسدود کرده است.

این معدنچی بازنشسته ادامه داد: هم‌ اکنون عوامل مشغول آواربرداری هستند اما معدن ریزش دارد.

وی اضافه کرد: اکثر افرادی که داخل تونل هستند و کمک می‌کنند معدنچیان هستند و نیروهای هلال‌احمر نقش پررنگی ندارند.

وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی می‌کنید کار بازگشایی چه زمانی به اتمام می‌رسد، بیان کرد: تا انتهای تونل فاصله زیادی داریم و با توجه به ریزش متعدد کار به‌ کندی پیش می‌رود.

منطقه معدن آزادشهر تخلیه می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: تمام نیروهای حاضر در معدن زمستان یورت باید از منطقه خارج شده و معدن تخلیه شود.

رضا مروتی گفت:  کار معدن تخصص و فنی است و ادامه عملیات نیازمند کار کارشناسی دقیق است.

وی افزود: در حال حاضر کارشناسان معدن از کرمان، شاهرود و البرز شرقی به کمک ما آمده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: انفجار رخ‌ داده باعث فروریختن بست و قفل‌ها و داربست‌ها شده و هم‌ اکنون در حال تعویض آن‌ها هستیم.

خطر ریزش وجود دارد

وی تصریح کرد: هر لحظه خطر ریزش وجود دارد چون با هر خاک‌برداری شاهد ریزش هستیم.

به گزارش مهر و ایسنا؛ مروتی گفت: به تمام ماشین‌ها و نیروهای حاضر در محل دستور داده‌ایم منطقه را تخلیه کنند و تنها پنج ماشین هلال‌احمر و دو ماشین اورژانس در محل حاضر باشند.