همسر نرگس محمدی: با بازگشت بیماری خطرناکش مرخصی حداقل حق اوست

0
144

تقی رحمانی همسر نرگس محمدی که صبح ۲۲ مرداد ماه به دنبال تشنج از زندان اوین به بیمارستان امام خمینی منتقل شده گفت بیماری قبلی او مجددا بازگشته و پزشکان بیمارستان گفته‌اند فعلا باید بستری باشد و بازگشت به فضای زندان برای تشدید بیماریش خطرناک است.

آقای رحمانی با اظهار اینکه بیماری تشنج عضلانی نرگس که با داروهای مختلف تحت کنترل بوده مجددا بازگشته است گفت: «من خیلی نگران وضعیت نرگس هستم. پزشکان لابد دوز داروهایش را بالا می‌برند و دوباره به زندان بازگردانده می‌شود که این کاملا برایش خطرناک است.»

همسر نرگس محمدی درباره پاسخ مسوولان در برابر تقاضای مکرر نرگس و خانواده‌اش برای مرخصی گفت: «حق نرگس آزادی است اما در این شرایط حداقلی باید مرخصی به او بدهند تا در شرایط آرام خانه و بدون استرس بتواند بیماریش را کنترل کند. او را پس از هفته‌ها درد و ناراحتی بالاخره به بیمارستان منتقل کردند و حالا مشخص نیست که وضعیت چه می‌شود، مرخصی حداقل حق اوست.»

این در حالی است که محمد بهزادی‌راد وکیل نرگس محمدی در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایلنا، پس از انتقال یک ماه پیش او به بیمارستان به دلیل مشکلات کیسه صفرا گفته بود که موکلش با توجه به شرایط جسمانی‌اش باید بتواند از قانون «آزادی مشروط» استفاده کند. خانم محمدی به دلیل همین بیماری تشنج عضلانی پیش از این در سال ۹۲ از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ نرگس محمدی فعال حقوق بشر و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که با حکم ۱۰ سال حبس در زندان اوین به سر می‌برد در این مدت نامه‌های مختلفی خطاب به نمایندگان مجلس و رییس قوه قضاییه درباره رعایت حقوق زندانیان نوشته است. او در آخرین نامه خود خطاب به رییس قوه قضاییه به اذیت و آزارهای که نسبت به اعضای خانواده‌اش به خاطر او روا می‌شود اعتراض کرده است. او در این نامه خبر داده بود خواهرش که هیچگونه فعالیت سیاسی ندارد و قصد سفر به پاریس برای دیدن بچه‌های نرگس را داشته بدون دلیل مشخصی ممنوع الخروج شده است.