همسر نازنین زاغری: به وکیل ما گفتند آزادی او به وزارت خارجه جمهوری اسلامی محول شده است

0
217

ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری-راتکلیف، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به عباس عراقچی، معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نوشته است: به گفته مسئولان قضایی ایرانی، پرونده نازنین زاغری هم‌اکنون در اختیار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی قرار دارد. همسر نازنین زاغری، این نامه سرگشاده به همراه نامه‌ی درخواست آزادی همسر خود را همزمان با سفر عباس عراقچی به لندن به سفارت جمهوری اسلامی در لندن ارسال کرده است.

نامه ریچارد راتکلیف همزمان با سفر عباس عراقچی به منظور انجام مذاکرات بر سر توافق جامع اتمی (برجام) منتشر شد. به گفته ریچارد راتکلیف، پرونده همسر وی، اکنون بطور وضوح دارای “یک بُعد سیاسی” شده است. همسر نازنین زاغری همچنین گفته است حالا این دولت ایران است که فرصت دارد تا انسان‌دوستی خود را نشان بدهد.

در ادامه نامه سرگشاده ریچاد راتکلیف آمده است: نازنین و وکیل وی، در هفته جاری، اطلاع پیدا کردند که قوه قضائیه و سپاه پاسداران پرونده او را مختومه کرده و اکنون آزادی نازنین به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی محول شده است.

همزمان، کارزار آزادی نازنین زاغری گفته است وکیل او روز یک‌شنبه ۱۸ فوریه، زمانی که برای پیگیری مرخصی خانم زاغری نزد معاون دادستان جمهوری اسلامی رفته بود، اطلاع یافته که پرونده موکلش به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی محول شده است.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا، در سفر به تهران با مقامات جمهوری اسلامی بر سر آزادی نازنین زاغری-راتکلیف گفتگو کرده بود.

نازنین زاغری-راتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ در جریان سفر به ایران برای دیدار با اعضا خانواده خود از سوی اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از محاکمه بدلیل اتهامات امنیتی به پنج سال زندان محکوم شد.

درخواست آزادی نازنین زاغری که به همراه نامه سرگشاده خطاب به عباس عراقچی به سفارت جمهوری اسلامی در لندن تحویل داده شد، به امضا بیش از صد هزار تن رسیده است.

به گفته وکیل خانم زاغری، معاون دادستان جمهوری اسلامی در پاسخ به درخواست مرخصی برای موکلش، پیشنهاد اجاره یک منزل را داده تا نازنین زاغری به همراه دخترش در آن مکان محافظت شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ همسر نازنین زاغری در این نامه از بدقولی‌های مسئولان جمهوری اسلامی گلایه کرده و گفته است: وعده داده بودند که نازنین را پیش از کریسمس آزاد کنند، سپس وعده مرخصی او پس از کریسمس را دادند، اکنون می‌گویند باید به حبس خانگی بروند.

به گفته کمپین آزادی نازنین زاغری، خانواده  شرط اجاره منزل مسکونی را حبس خانگی و نوعی زندان دانسته و گفته‌اند حاضر نیستند گابریلا، فرزند نازنین، در چنین شرایطی قرار بگیرد.