همراهی حیوانات در احیای دوباره جنگل

0
405

آتش‌سوزی‌های پی‌درپی در جنگل‌های شیلی سطح بسیاری از زیستگاههای طبیعی را از بین برده است، اما هنوز کسانی هستند که به احیای این مراتع سرسبز امید دارند.

در ژانویه سال ۲۰۱۷، آتش‌سوزی‌های متعدد در منطقه مرکزی شیلی در مائوله بیشتر از ۴۵۷ هزار هکتار از جنگل‌های این منطقه را از بین برد و تنها یک زمین سوخته برجای ماند. اما امید به زنده کردن دوباره این جنگل باعث شده آدم‌ها و حیوانات در کنار هم برای احیای آن تلاش کنند.

سه سگ گله به همراه زن‌هایی که در منطقه مرزی و نگران محیط زیست هستند، از ماه مارس تلاش زیادی برای زنده کردن جنگل‌ها داشته‌اند، آن‌ها که از میزان سخت بودن کاری که قصد دارند انجام دهند، خبر داشتند؛ با کامیون به بخش‌های مختلف جنگل می‌روند و سگ‌ها را به همراه جلیقه‌های مخصوصی که بر تن دارند و در جیب‌های آن پر از دانه‌های گیاهان است به جنگل می‌فرستند. سگ‌ها تنها در این مناطق می‌دوند و با این‌کار دانه‌های گیاهان را در منطقه پخش می‌کنند.

2520792

تورس یکی از زنانی است که همراه با سگ‌ها حرکت یم‌کند، او می‌گوید: «این سگ‌های گله به دلیل سرعت و هوشی که دارند، برای این کار بهترین هستند. آن‌ها یاد گرفته‌اند تا زمانی‌که جیب‌های جلیقه خود را خالی نکرده‌اند، برنگردند. همچنین سگ‌ها روزانه می‌توانند ۳۰ کیلومتر از زمین را پوشش دهند و در حدود هشت کیلوگرم بذر را پخش کنند، در حالی انسان با پای پیاده تنها می‌تواند سه کیلومتر را پوشش دهد.»

نکته‌ای که این گروه را به کار کردن هر روز ترغیب می‌کند، این است که در همین مدت برخی از مناطقی که روزهای اول بذرها را پخش کرده‌اند در مدت زمان بهار و تابستان جوانه زده‌اند، از همین رو آن‌ها کار را با جدیت ادامه می‌دهند تا بتوانند تمام مناطق را 2520791 کنند.

به گزارش مهر؛ جنگل با یک آتش‌سوزی و در مدت زمان چند ساعت از بین می‌رود، در حالیکه سبز شدن دوباره درخت‌ها سال‌ها زمان می‌برد، با این حال لازم است کسی دست به کار شود تا جنگل‌ها دوباره سرسبز شوند.