همایون بهزادی سرطلایی فوتبال ایران دارفانی را وداع گفت

0
147

همایون بهزادی پیشکسوت فوتبال ایران دار فانی را وداع گفت.به گزارش خبرگزاری مهر، فوتبال ایران سرطلایی اش را از دست داد. بهزادی مدتها با بیماری ریوی و قلبی دست و پنجه نرم می کرد.

همایون بهزادی حوالی ساعت یک بامداد جمعه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سرطلایی ۷۳ ساله فوتبال ایران که از مکتب شاهین رشد کرده بود سال‌ها برای این تیم، پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران هنرنمایی کرد.

همایون بهزادی (زاده ۱۴ دی ۱۳۲۰در خرم‌آباد درگذشته ۲ بهمن ۱۳۹۴) بازیکن و مربی فوتبال بازنشسته اهل ایران بود. بهزادی در سال ۱۳۲۰ در خرم‌آباد به دنیا آمد، اما به خاطر مأموریت پدر در این شهر زاده شد و اصالت تهرانی دارد. خانواده بهزادی تهرانی هستند و او به واسطه شغل نظامی پدرش در سفر بود و چندی بعد همراه خانواده به تهران نقل مکان کرد.

او پیشتر در تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کرد و بیشتر دوران باشگاهی‌اش را در پرسپولیس گذراند.

بهزادی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی است.

بهزادی در سال ۱۹۶۷ به تیم پیکان پیوست و پس از آن در بهار سال ۱۹۶۸ به پرسپولیس منتقل شد. در همان سال به خاطر مصدومیت شدیدی که ازجام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ به جا مانده بود به صورت قرضی از پرسپولیس به پیکان بازگشت. در نهایت و قبل از این که دوباره به پرسپولیس برگردد، همراه با پیکان قهرمان جام تهران شد. پس از آن در پرسپولیس ماند و همراه این تیم قهرمان لیگ ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ شد.

از جمله افتخارات همایون بهزادی هتریک در بازی معروف پرسپولیس و تاج (استقلال) است که در ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ برگزار شد که با برتری شش بر صفر به سود پرسپولیس پایان یافت.