هشدار پرزیدنت ترامپ به رهبران جمهوری اسلامی: معترضان را نکشید

0
236

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده در هشداری به مقامات جمهوری اسلامی از آنها خواست حق اعتراض مردم ایران را به رسمیت بشناسند.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز یکشنبه ۲۲ دی‌ماه در توئیتر خود نوشت: «خطاب به رهبران جمهوری اسلامی – معترضان را نکشید. هزاران تن تاکنون توسط شما کشته یا زندانی شده‌اند و جهان ناظر است. مهمتر از آن این که ایالات متحده نیز ناظر است. اینترنت‌تان را دوباره وصل کنید و بگذارید گزارشگران آزادانه فعالیت کنند! کشتن مردم بزرگوار ایران را متوقف کنید!»

این موضع روز یکشنبه پرزیدنت ترامپ در حالی است که پیشتر، رئیس جمهوری ایالات متحده روز شنبه ۲۱ دی ماه به زبان فارسی «خطاب به به مردم شجاع و رنج کشیده ایران» توییت کرد: «من از ابتدای دوره ریاست جمهوریم با شما ایستاده‌ام و دولت من همچنان با شما خواهد ایستاد. ما اعتراضات شما را از نزدیک دنبال می کنیم. شجاعت شما الهام بخش است.»

صدای آمریکا گزارش داد؛ پرزیدنت ترامپ همچنین در توییت دیگری به رژیم جمهوری اسلامی هشدار داد: «دولت جمهوری اسلامی باید به گروه‌های حقوق بشر اجازه بدهد حقیقت کنونی اعتراضات در جریان مردم ایران را نظارت کرده و گزارش بدهند. نباید شاهد کشتار دوباره ی معترضان مسالمت آمیز و یا قطع اینترنت باشیم. جهان نظاره گر این اتفاقات است.»