هشدار و خطاب جمعی از زندانیان سیاسی به نهادهای مدافع حقوق بشر و مردم ایران

0
178

جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج ( رجایی شهر ) در نامه ای به نهادهای مدافع حقوق بشری و مردم ایران نسبت به خطر جدی که جان زندانیان سیاسی بیمار را تهدید می کند هشدار داده و از آنها خواستار اقدامات عاجل شده اند .

این نامه جهت ارسال به نهادهای حقوق بشری بین المللی و اطلاع مردم ایران در اختیار رسانه ها قرار داده شده است .

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ متن نامه به قرار زیر است؛

جان زندانیان بیمار در زندان رجایی شهر در خطر است در شرایطی که زندانیان از نقض ابتدایی ترین حقوق قانونی محروم و در بدترین شرایط قرار دارند و ازتلفن با خانواده و ملاقات حضوری،مرخصی استعلاجی ، هواخوری ، فضای زیست نامناسب و بهداشت و درمان و تغذیه لازم محرومند .

در چنین اوضاعی سالن ۱۲ بند ۴ زندانیان سیاسی رجایی شهر با وجود ۹۵ زندانی و ۲۵ بیمار شدید و صعب العلاج می باشند که ۲ روز متوالی آقای عارف پیشه ور یکی از این زندانیان بدحال به علت عدم رسیدگی و درمان و اعزام به بیمارستان برای چندمین بار بیهوش شد و به کما رفت که توسط همبندیان به بهداری زندان منتقل شد که با توجه به نبود امکانات کافی در این بهداری جان وی در خطر مرگ قرار دارد. همچنین زندانی سیاسی اسدالله هادی که از بیماری حاد قلبی رنج می برد و در روزهای اخیر وضعیت وی بسیار وخیم شده است و فقط به بردن و بازگرداندن وی به بهداری زندان اکتفا شده است اما از درمان جدی وی خوداری شده است.
ما جمعی اززندانیان سیاسی و عقیدتی از همه انسانهای آزادیخواه و نهادهای طرفدار و مدافع حقوق بشر می خواهیم با فشار بر جمهوری اسلامی وادارش کنند تا عارف پیشه ور ، زندانی سیاسی اسدالله هادی و دیگر زندانیان برای درمان قطعی به بیمارستان انتقال داده و یا برای معالجه به بیرون مرخصی استعلاجی به ایشان بدهند .

جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر
مرداد ۱۳۹۳
شاهرخ زمانی، محمد امیرخیزی، صالح کهن دل، رضا منفرد، سعید ماسوری، اسدالله هادی، ابوالقاسم فولادوند، علی صلاح پور، خالد حردانی، محمد علی منصوری

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل