هشدار وزیر خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی: حمله به منافع خود را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت

0
167

وزیر خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی هشدار داد آمریکا حملات به منافع آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

مایک پمپئو در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت که آمریکا اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی با استفاده از نیروهای نیابتی خود به منافع آمریکا آسیب برساند.

او گفت: «ما به جمهوری اسلامی گفته ایم که استفاده از نیروهای نیابتی برای حمله به منافع آمریکا باعث نخواهد شد که علیه مسبب اصلی این حملات واکنش نشان ندهیم.»

پیشتر هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا وزارت خارجه این کشور گزارش‌هایی را تایید می کند که می‌گویند دولت عراق مسئول حملات شبه نظامیان شیعه به تاسیسات آمریکا در عراق است، گفته بود آمریکا رژیم جمهوری اسلامی را مسئول این حملات می داند.

او گفت گفته بود: «ما رژیم جمهوری اسلامی را مسئول حمله به مراکزمان می‌دانیم. همان طور که وزیر خارجه هفته پیش گفت، راکت‌های کاتوشا به مراکز ما در بصره شلیک شده، همین طور به سفارتمان در بغداد.»

به گزارش صدای آمریکا؛ خانم ناوئرت همچنین گفت که جمهوری اسلامی همچنان عامل بی‌ثبات کننده در منطقه است و به حمله به دولتها و افراد از طریق شبه‌نظامیان مورد حمایتش ادامه می‌دهد و هر آمریکایی که جانش را بر اثر این حملات از دست بدهد، دولت آمریکا جمهوری اسلامی را مسئول خواهد دانست.

.