هشدار نمایندگان اتحادیه اروپا خطاب به ظریف: نقض حقوق را بشر پایان دهید

0
160

به گزارش سایت رسمی پارلمان اروپا، تعدادی از نمایندگان این نهاد در جلسه دیداربا وزیر امورخارجه رژیم جمهوری اسلامی، از نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ، انتقاد کرده اند.
نمایندگان اتحادیه اروپا در جلسه روز سه شنبه با ظریف، با استقبال از توافق هسته ای با ایران، ابراز امیدواری کرده اند که این اتفاق به تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپا بیانجامد،همزمان، تعدادی از نمایندگان اتحادیه اروپا گفته اند مجازاتهای اعدام، اعدام در ملاء عام و زندانی کردن روزنامه نگاران و وبلاگ‌نویسان از سوی نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و این می تواند آزمونی برای آینده رابطه با ایران باشد.
به گزارش رسانه های بین الملل، ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز در پاسخ به این انتقادها گفت که وضعیت حقوق بشر در ایران “نیاز به بهبود” دارد و ایران آماده است بر سر این موضوع با اتحادیه اروپا بر مبنای احترام متقابل گفتگو کند.
در سالهای اخیر ایران از سوی نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر، به نقض گسترده حقوق بشر متهم شده است.ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین اعدام ها را در جهان دارد.همچنین ، بزرگترین زندان برای روزنامه نگاران و وب نگاران می باشد.