هشدار نتانیاهو به حزب‌الله لبنان و قاسم سلیمانی: مراقب سخنان و اعمال خود باشید

0
198

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه ۲۷ اوت/ پنجم شهریور با هشدار به حزب‌الله لبنان و همچنین دولت این کشور و نیز قاسم سلیمانی، رئیس سپاه قدس جمهوری اسلامی گفت که “مراقب” سخنان و “به ویژه” اعمال خود باشند. این اظهارات نتانیاهو، در پی هشدار حسن‌ نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان است که اعلام کرده بود این گروه شیعی “به زودی” پاسخ حمله روز یکشنبه اسرائیل را خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه نتانیاهو در یک نشست خبری گفته است: ” من به حسن نصرالله پیشنهاد می‌کنم که آرام باشد.”

وی همچنین در توئیتر فارسی خود با بیان اینکه “گفته‌های نصرالله را شنیدم” در ادامه نوشته که ” او (نصرالله) به خوبی می‌داند که اسرائیل بلد است از خود دفاع کند و دشمنانش را به سزای اعمالشان برساند.”

نخست وزیر اسرائیل در ادامه تاکید کرد: ” به او و به دولت لبنان که این سازمان را که هدفش نابودی ما است در خاکش جا داده و همچنین به قاسم سلیمانی می‌گویم: مواظب حرف‌های خود و به ویژه مواظب اعمال خود باشید.”

سخنان نتانیاهو در واکنش به اظهارات حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان است که روز یکشنبه وعده “پاسخ” به حمله اسرائیل را داده بود.

شامگاه شنبه 24 اوت اسرائیل اعلام کرده بود که اهداف و مواضع جمهوری اسلامی در سوریه را بمباران کرده است.

در پی آن، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در اثر این حملات، یک مرکز رسانه‌ای متعلق به این گروه نیز آسیب دیده و دو نفر نیز کشته شده‌اند.

حسن نصرالله با هشدار به اسرائیل گفت که آماده پاسخ “قریب‌الوقوع” باشند و همچنین اعلام کرد که حزب‌الله وارد فاز تازه‌ای در برخورد با اسرائیل شده است.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان نیز این حمله را به معنی “اعلان جنگ” خوانده است.

روز دوشنبه نیز نتانیاهو، با بیان اینکه “رژیم جمهوری اسلامی با هدف اجرای حملات تروریستی مرگبار علیه اسرائیل، در جبهه‌های وسیعی اقدام می‌کند” همچنین گفته بود که اسرائیل به دفاع از امنیت خود به “هر راهی که ضروری باشد” ادامه می‌دهد.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه اظهارات خود، جامعه بین‌المللی را به “اقدام فوری” برای “متوقف کردن” حملات جمهوری اسلامی فراخواند.

در حالی که ایالات متحده آمریکا و اسرائیل، حزب‌الله را در فهرست گروه‌های “تروریستی” قرار داده‌اند، این گروه اسلامگرای شیعه، نقش سیاسی مهمی در لبنان دارد.

رادیوفرانسه گزارش داد؛ حزب‌الله لبنان که تحت حمایت سیاسی و مالی جمهوری اسلامی قرار دارد، در حمایت از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در این کشور حضور نظامی دارد.