هشدار مجدد بنیامین نتانیاهو به باراک اوباما در مورد توافق با ایران

0
171

نخست وزیر اسرائیل امروز در دیدار خود با باراک اوباما- رئیس جمهوری آمریکا، در کاخ سفید به او در مورد خطرهای یک توافق با ایران هشدار داد. او گفت: «ایران می خواهد از این توافق برای لغو تحریم ها استفاده کند و به کمک شما به آستانه دستیابی به سلاح اتمی برسد».
بنیامین نتانیاهو، پیش تر از نحوه کار این سازمان در پیوند با تحقیق پیرامون یورش ارتش کشورش به نوار غزه گله کرده بود.

بان كی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد هم در دیدار با نتان یاهو گفته بود ساختمان سازی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی علت شکست گفتگوهاست.

سازمان ملل متحد و نهادهای دیگر بین‌المللی، بمباران‌های اسرائیل را که شمار بالائی قربانی به بار آورد محکوم کردند و از آن به عنوان واکنش شدید نام بردند.

بان کی مون، هم به نوبه خود بر لزوم رسیدگی به علل ناپیدای تنش و از جمله محاصره نوار غزه، تأکید ورزید که از سال 2006 توسط اسرائیل انجام گرفته و 1.8 میلیون نفر را در این محل زندانی ساخته است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین نگرانی خود را از ادامه ساحتمان سازی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی اعلام کرد و آن را غیرقانونی خواند؛ او تأکید کرد که این کار سبب شکست مذاکرات گذشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از سوی دیگر سخنگوی دولت ایران،- محمدباقر نوبخت، در واکنش به مواضع اخیر نتانیاهو- نخست وزیر اسرائیل، که گفته بود ایران می‌تواند از داعش خطرناک‌تر باشد، گفت: سیاست “ایرا‌ن‌هراسی” رژیم صیهونیستی بحث جدیدی نیست و توضیح واضحات است. آنها، صحبت‌های‌شان اینقدر بغض‌آلود است که گاهی با پریشان‌گویی همراه می‌شود به ویژه وقتی می‌بینند ما پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات کسب می‌کنیم. چیزی که مهم است این است که ما تا تحقق خواسته‌های ملی خود بحث مذاکرات را دنبال خواهیم کرد.