هشدار سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا به «نقطه بحرانی» رسیده است

0
236

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هشدار داد که بیماری همه‌گیر کووید۱۹ به یک «نقطه بحرانی» رسیده است و سطح عفونت‌ها به طور چشمگیری در حال رشد است.

با این وجود این سازمان تاکید کرد که چنانچه تدابیر بهداشتی به درستی اجرا شود، کووید۱۹ تا «چند ماه» دیگر قابل کنترل خواهد شد.

ماریا فن کرخووه، مسئول فنی سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا گفت: «ما در حال حاضر در یک نقطه بحرانیِ همه‌گیری هستیم. این بیماری به سرعت در حال گسترش است. این روند بصورت تصاعدی در حال رشد است. این وضعیتی نیست که بخواهیم ۱۶ ماه پس از شروع همه‌گیری کرونا خود در آنجا باشیم؛ آن هم در حالی که تدابیر کنترلی زیادی را به اجرا گذاشته‌ایم.»

تا کنون بیش از ۱۳۶ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۹۵۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده با حدود ۳۲ میلیون مبتلا از جمعیت ۳۳۲ میلیون نفری خود در صدر جدول جهانی کشورهای درگیر با این ویروس قرار دارد و پس از آن، به ترتیب کشورهای هند، برزیل، فرانسه، روسیه، بریتانیا، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان جایگاه دوم تا نهم این جدول جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش یورونیوز؛ ایران در حال حاضر بنا بر آمارهای رسمی وزارت بهداشت در رتبه پانزدهم این جدول قرار دارد. تا کنون بیش از ۲ میلیون نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۶۴ هزار نفر نیز از کووید۱۹ جان باخته‌اند.