هشدار روسیه در آستانه تحریم‌های جدید آمریکا: شرایط اقتصادی جمهوری اسلامی سخت‌تر می‌شود

0
206

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، روز دوشنبه ٣ تیر/ ٢٤ ژوئن در واکنش به اعلام وضع جدید تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: «ما شاهد ادامه سخت‌تر شدن شرایط برای فعالیت عادی تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی هستیم.»

این مقام دولت روسیه همچنین تأکید کرد که «مسکو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی را محکوم می‌کند و به خاطر رویکرد سختگیرانه کشورهای اروپایی نسبت به جمهوری اسلامی که تحت تأثیر واشنگتن هستند، اظهار تأسف می‌کند». وی افزود «ما به مقابله با این سیاست ادامه خواهیم داد، به خصوص به واسطه همکاری با دیگر نیروها در جامعه بین‌المللی.»

سرگئی ریابکوف، پیشتر گفته که در صورت عملیاتی نشدن کانال مالی اروپا با جمهوری اسلامی، روسیه آماده است تا به این کشور برای فروش نفت و مبادلات بانکی‌ کمک کند.

همچنین دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت که روسیه تحریم‌های آمریکا ضد جمهوری اسلامی را «غیرقانونی» می‌داند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا پیشتر با تأکید مجدد بر این که «جمهوری اسلامی نباید هیچوقت سلاح اتمی داشته باشد»، اعلام کرده که «تحریم‌های اساسی دیگری علیه جمهوری اسلامی» روز دوشنبه ٢٤ ژوئن اعلام خواهد شد.
رادیوفرانسه گزارش داد؛ در مقابل، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه در این باره گفت: «آیا تحریم دیگری مانده است که آمریکا علیه جمهوری اسلامی عملی نکرده باشد؟» این مقام جمهوری اسلامی ادامه داد: «ما این تحریم‌ها را خصمانه و در جریان تروریسم اقتصادی تلقی می‌کنیم.»