هشدار رابرت ردفورد به هنرمندان جوان: در تله موفقیت گیر نکنید

0
225

رابرت ردفورد بازیگر و کارگردان شناخته‌شده در مراسمی که در انجمن هنرهای جوان در میامی برگزار شد، شرکت کرد و از تجربیاتش درباره فیلمسازی سخن گفت.

 ردفورد که همراه همسرش در این مراسم حضور داشت، به هنرمندان جوان درباره گیر افتادن در سمت تیره موفقیت هشدار داد.

رابرت ردفورد در این مراسم گفت: بهتر است از هنر برای تعریف کردن یک داستان استفاده شود چون مردم وقتی فقط برایشان سخنرانی کنید، خوب پاسخ نمی‌دهند.

ردفورد و همسرش سیبل زاگارز ردفورد که هنرمند است و آثار نقاشی‌اش را نیز تا کنون در نمایشگاه های متفاوت در معرض دید عموم قرار داده است با حضور در سالن شماره دو انجمن هنرهای جوان، برای جوانان هنرمند درباره هنر، فعالیت و موفقیت بحث کردند.

رابرت ردفورد که از استادان هنرهای جوان است، درباره چیزی که خود آن را «سمت تیره موفقیت» نامید به هنرمندان جوان هشدار داد و به آنها گوشزد کرد که نباید موفقیت را بیش از حد پذیرا باشند. او گفت: شما باید با موفقیت حرکت کنید، اما دست‌هایتان را خیلی محکم دورش حلقه نزنید. خود را در تله موفقیت گیر نیندازید، چون ممکن است برای همیشه گیر بیفتید.

در این گفتگوی یک ساعته ردفورد و همسرش سیبل بر تمامیت و غریزه در تمامی این تجارت تاکید کردند. سیبل که اثر جدیدش با نام «طریق باران» روز سه شنبه در همین انجمن به نمایش گذاشته شده بود گفت: شما باید به دنبال غریزه‌هایتان بروید و از درستی و تمامیت برای توسعه هنرتان استفاده کنید. به پول فکر نکنید.

ردفوردها همچنین سختی های موجود در زندگی یک هنرمند و پیشبرد پیغام هایشان را نیز تصدیق کردند. آن ها بر حمایت از جوانان در زمینه‌های هنر و تحصیل دفاع کردند اما هشدار دادند که جوانان بر روی حمایت دولتی تکیه نکنند.

انجمن ملی هنرهای جوان آثار هنرمندان جوان و رو به رشد را مورد حمایت قرار می دهد و تا کنون هنرمندان مطرحی مانند آنا گان برنده اخیر جایزه امی برای بازی در سریال «برکینگ بد»، کری واشنگتن بازیگر سریال «رسوایی» و آدریان گرنیر بازیگر سریال «همراهان» را نیز پرورش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، رابرت ردفورد در سال 2013 با بازی در فیلم «همه چیز از دست رفته» بار دیگر نامزد دریافت جوایز متعدد شده بود. او در این فیلم به تنهایی ایفای نقش کرد و در نقش فردی ظاهر شد که در طول فیلم تنها چند کلمه صحبت می‌کند چون با قایقش در دریای توفانی گیر افتاده است.