هشدار رئیس سی ای ای به رهبران جمهوری اسلامی

0
210

مایک پمپئو رئیس سی آی ای و لئون پانه تا رئیس پیشین سازمان اطاعات مرکزی آمریکا ، هر دو علیه اقدامات تهدید کننده جمهوری اسلامی هشدار داده اند.

این دو در جلسه ای صحبت می کردند که توسط بنیاد رونالد ریگن در شهر سیمی وَلی Simi Valley در ایالت کالیفرنیا ترتیب داده شده بود.

آقای پمپئو گفت به رهبران جمهوری اسلامی هشدار داده است که آمریکا آنها را برای هر حمله ای علیه منافع این کشور در عراق مسئول و جوابگو می شناسد .

آقای پمپئو گفت تنها به وقایع چند هفته قبل و تلاش جمهوری اسلامی برای نفوذ در شمال عراق و مناطق دیگر نگاه کنید تا متوجه شوید جمهوری اسلامی برای افزایش قدرت برتری طلبانه اش در سراسر خاورمیانه چه تلاشی می کند.

رئیس سی آی ای گفت: هر ساعت و هر روزی که می گذرد ایران تلاش بسیاری می کند تا در موقعیتی قرار گیرد که بتواند آمریکا را تهدید کند. اطلاعات ما در این باره دقیق است. به نظر من، ما درک خوبی از وسعت و عمق فعالیت های جمهوری اسلامی داریم و می دانیم تا چه حد پیشرفت کرده اند که بتوانند با اطمینان علیه آمریکا اقدام کنند.

آقای پمپئو رابطه تهران و القاعده رابطه ای پیچیده توصیف کرد و گفت داخل حکومت جمهوری اسلامی گروه های مختلفی هستند که قدرت را در دست دارند. قاسم سلیمانی و گروهش، روحانی و تیم اش، و رهبر جمهوری اسلامی.

رئیس سی آی ای گفت مدارکی منتشر شده است که نشان می دهد جمهوری اسلامی به شدت از القاعده حمایت می کند و هیچ شکی وجود ندارد این دو اگر فرصتی پیدا کنند که به قول خودشان به «شیطان بزرگ» لطمه بزنند، لحظه ای درنگ نخواهند کرد.

آقای پمپئو تاکید کرد ، اقدامات تهدید کننده جمهوری اسلامی علیه آمریکا را به دقت زیر نظر دارد و افزود در نامه ای برای قاسم سلیمانی از فرماندهان سپاه و دیگر رهبران جمهوری اسلامی موضع آمریکا را مشخص ساخته است .

به گزارش صدای آمریکا؛ آقای پنه تا نیز در باره جمهوری اسلامی گفت ، ضمن آن که نظارت بر ادامه رعایت توافق هسته ای از سوی جمهوری اسلامی اهمیت دارد ، باید فعالیت های تهدید کننده جمهوری اسلامی در منطقه نیز مهار شود وی گفت مهم است که به فشار بر جمهوری اسلامی برای حمایت از تروریسم ، برنامه موشکی ، تهدید رژیم های دیگر در خاورمیانه ادامه دهیم. به نظر من جمهوری اسلامی می خواهد قلمروی برای نفوذ خود در سراسر خاورمیانه بوجود آورد ، از لبنان تا دمشق تا سوریه تا عراق.”