هشدار دو کارگردان سرشناس جهان

0
142

دو کارگردان موفق سینما از دوستداران سینما خواستند به جای تماشای فیلم در صفحه کوچک آنها را در سینما تماشا کنند.

کریستوفر نولان و سوفیا کاپولا در نشستی رودر رو با علاقه‌مندان به سینما، به آنها گفتند وقتی صنعت سینما ببیند مردم علاقه‌مندند تا در خانه به تماشای فیلم بنشینند آن وقت سرمایه‌گذاری و جریان اصلی به سمت ایجاد پلتفرم‌هایی چون نتفلیکس و آمازون سوق پیدا می‌کند.

این دو کارگردان که برای ارایه و معرفی فیلم‌های جدیدشان در سینماکان رویداد سالانه‌ای که از سوی انجمن ملی مالکان سینماها ترتیب داده می‌شود، حضور یافته بودند گفتند امیدوارند تا هواداران آثارشان بخواهند آنها را در سینما تماشا کنند و برای دیدنشان بلیت بخرند و به سالن‌های سینما بروند.

نولان با نمایش فیلم کوتاهی از درام جنگی «دانکرک» در این رویداد حضور داشت. او گفت: «داستان این فیلم چنان است که لازم است شما را با خود به موقعیتی سراسر تعلیق‌آمیز بکشاند و این احساس را در شما ایجاد کند که انگار در همان موقعیت قرار دارید و تنها دست یافتن به این احساس این است که آن را در سینما تماشا کنید.»

او افزود: «من همه تلاشم را کرده‌ام تا به بهترین نحوی این احساس را ایجاد کنم.»

سوفیا کاپولا نیز برای معرفی فیلم «فریب خورده» که بازسازی درام جنگ داخلی ساخته دان سیگل در سال ۱۹۷۱ با بازی کلینت ایستوود است و کالین فارل و نیکول کیدمن در آن نقش آفرینی کرده‌اند، در این برنامه حضور داشت. او گفت: «امیدوارم مردم به سینما بروند و معنی آنچه باید دیده شود را آنجا ببینند.»

گسترش استفاده از ویدئو به موضوعی بدل شده که صنعت سینما بسیار به آن توجه دارد و نتفلیکس و آمازون با سرمایه‌گذاری سنگین در صدد تولید فیلم‌هایی هستند که بتوان در خانه به تماشای آنها نشست.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، هفته پیش اعلام شد فاکس و یونیورسال نیز در صدد تمرکز بر ساخت فیلم‌هایی هستند که بتوان آنها را در خانه و در صفحه تلویزیون یا به صورت آنلاین تماشا کرد.