هشدار دولت یمن درباره طرح‌های جمهوری اسلامی برای ایجاد بی‌ثباتی در دریای سرخ

0
98

دولت قانونی یمن شامگاه شنبه 14 نوامبر فاش کرد، رژیم جمهوری اسلامی به کمک شبه‌نظامیان حوثی برای از سرگیری فعالیت‌های تروریستی و ایجاد بی‌ثباتی و هرج ومرج در دریای سرخ و تنگه باب المنداب برنامه‌ریزی می‌کند.

معمر الاریانی وزیر اطلاه رسانی یمن، در صفحه توییتر ضمن هشدار به جامعه جهانی گفت، مین‌گذاری قایق‌ها در دریای سرخ توسط حوثی‌ها بخشی از برنامه‌ها و طرح‌های تروریستی جمهوری اسلامی برای ایجاد بی‌ثباتی و هرج و مرج در منطقه و تهدید خطوط بین المللی و تجارت جهانی است.

او گفت اقدامات تروریستی شبه نظامیان کودتاگر حوثی بی‌اعتنایی این گروه فرقه‌ای به تلاش‌های صلح در یمن را تأیید می‌کند.

الاریانی با اشاره به مین‌گذاری قایق‌های حوثی در دریای سرخ گفت، هدایت قایق‌های بمبگذاری شده اخیر این واقعیت را نشان می‌دهد که تهران از شبه نظامیان تروریست حوثی به عنوان ابزاری برای اجرای برنامه‌های تخریبی و گسترش هرج و مرج و تروریسم در منطقه استفاده می‌کند.

تهدید امنیت خطوط حمل ونقل بین‌المللی

معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن در بخش دیگری از توئیت‌های خود با اشاره به تشدید این اقدامات خرابکارانه گفت این اقدامات تروریستی و خرابکارانه حوثی‌ها با آمدن حسن ایرلو یکی از فرماندهان نیروی قدس رژیم جمهوری اسلامی که یک نهاد تروریستی به صنعا افزایش یافته است.

او گفت تشدید فعالیت تخریبی و تروریستی رژیم جمهوری اسلامی در یمن نه تنها صلح وثبات یمن و کشورهای همسایه را به خطر می‌اندازد بلکه امنیت کشتی‌رانی، تجارت و صادرات نفت به کشورهای جهان را نیز تهدید می‌کند.

او افزود، مین گذاری قایق ها در دریای باب المندب یک تهدید تروریستی بی‌سابقه‌ای برای خطوط حمل و نقل بین المللی دریایی است که جامعه جهانی باید با آن مقابله کند.

الاریانی از جامعه جهانی به ویژه اعضای دائمی شورای امنیت خواست تا به مسئولیت‌های قانونی خود برای حفظ امنیت، ثبات و صلح بین‌المللی و نیز برای حفظ منافع جهان عمل کرده و با فعالیت‌های تروریستی رژیم جمهوری اسلامی و شبه نظامیان فرقه‌ای در منطقه که ابزارهای رژیم جمهوری اسلامی برای ویرانی، هرج و مرج و بی‌ثباتی در منطقه است، اقدام کنند.

العربیه نوشت؛ هشدار وزیر اطلاع رسانی یمن به جامعه جهانی پس از آن داده شد که ائتلاف بین‌المللی سه روز پیش از انهدام 5 قایق مین‌گذاری شده حوثی در دریای سرخ خبر داد. این قایق‌ها به ده‌ها مین دریایی شناور برای انفجار مجهز شده بودند.