هشدار خونین داعش به کردها و آمریکا

0
211

گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، پنجشنبه 28 آگوست فیلم جدا کردن سر یکی از نیروهای نظامی اقلیم کردستان عراق موسوم به پیشمرگه را به عنوان پیامی هشدار دهنده برای مسعود بارزانی رئیس این اقلیم منتشر کرده تا همکاری نظامی خود را با آمریکا خاتمه دهد.

در این فیلم ویدیویی 6 دقیقه ای که با عنوان «پیامی از خون برای پیمان کردی آمریکایی» منتشر شده، ابتدا 15 با لباس زندان نارنجی یک دست دیده می شوند که داعش می گوید از نیروهای پیشمرگه هستند. آن ها روبروی پرچم سیاه داعش ایستاده اند.

در این فیلم سه نفر از این بازداشت شدگان سخن می گویند و از مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و دولت این اقلیم می خواهند تا به رابطه خود با ایالات متحده و دخالت نظامی در عراق خاتمه دهند. یکی از آن مردان خطاب به بارزانی می گوید: «هرگونه ماجراجویی یا اشتباه از سوی تو باعث می شود ما جان خود را از دست بدهیم.»

بخش دوم فیلم روبروی یک مسجد در شهر موصل گرفته شده است. در این بخش سه مرد سیاه پوش و نقاب زده پشت سر یک زندانی نارنجی پوش دیده می شوند که بر روز زانوهای خود نشسته. سپس یکی از نقاب پوشان اقدام به جدا کردن سر مرد زندانی از تنش می کند. در این فیلم هویت قربانی مشخص نشده است.

به گزارش العربیه؛ فیلم منتشر شده شبیه فیلمی است که داعش حدود دو هفته پیش منتشر کرد و در آن جدا کردن سر جیمز فولی خبرنگار آمریکایی ربوده شده در سوریه را نشان می دهد.

ایالات متحده آمریکا در هفته های اخیر حملات هوایی محدودی علیه مواضع داعش در شمال عراق آغاز کرده است. این اقدام پس از آن روی داد که داعش حملات خود را به مناطق تحت کنترل اقلیم کردستان آغاز کرد. آمریکا می گوید هدف از این حملات جلوگیری از نسل کشی ایزدی ها و مسیحی ها و حمایت از شهروندان، دیپلمات ها و مستشاران نظامی آمریکایی مقیم اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق است.

گروه داعش مناطق وسیعی از شمال عراق و بخش هایی از سوریه را تصرف کرده و در این مناطق برپایی خلافت اسلامی اعلام کرده است.