هشدار ترامپ به جمهوری اسلامی درباره هر «اقدام بیهوده‌» علیه آمریکا

0
73

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شامگاه جمعه 9 اکتبر 2020 در گفت‌وگوی مستقیم رادیویی ضمن هشدار به رژیم جمهوری اسلامی درباره دست زدن به هر گونه «بازی بیهوده» علیه آمریکا، تهدید کرد: «چنانچه علیه ما دست به اقدام بیهوده‌ای بزنید به نحوی که پیش‌بینی نخواهید کرد، واکنش نشان خواهیم داد».

رئیس جمهوری ایالات متحده شامگاه جمعه در گفت‌وگو با راش لیمبو صاحب‌نظر سیاسی محافظه‌کار آمریکایی و مجری برنامه‌های گفتگوی رادیویی، هشدار داد؛ «چنانچه جمهوری اسلامی علیه ما دست به اقدام بیهوده‌ای بزند، اگر چیز بدی علیه ما انجام دهد، دست به اقدامی خواهیم زد که پیش از این انجام نداده‌ایم».

این تهدید دونالد ترامپ طی اظهارات او در گفتگوی رادیویی با راش لیمبو مطرح شد که به مدت دو ساعت به طول انجامیده و در آن به بحث درباره موضوعاتی از قبیل حمله ترامپ به رسانه‌ها، هیلاری کلینتون و جو بایدن رقیب دمکرات او در انتخابات ریاست جمهوری، پرداخته شد.

ترامپ در این گفتگوی رادیویی پیش‌بینی کرد که چنانچه او پیروز انتخابات ریاست جمهوری کشورش شود، جمهوری اسلامی به توافق هسته‌ای جدیدی با ایالات متحده آمریکا تن خواهد داد.

او در ادامه گفت: «اگر (در انتخابات) پیروز شوم، ظرف یک ماه قرارداد بزرگی را با جمهوری اسلامی خواهیم داشت».

العربیه گزارش داد؛ ترامپ همچنین افزود: «آنها می‌دانند که اگر به هر اقدامی علیه ما دست بزنند، بهایی گزاف و هزار برابر آن را خواهند پرداخت».