هشدار به جمهوری اسلامی برای بازگشت به پای میز مذاکرات توسط آلمان

0
154

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه ۱۱ در جمع خبرنگاران در برلین از جمهوری اسلامی خواست تا هرچه سریعتر به میز مذاکرات احیای برجام بازگردد.

ماس گفته است: «اگر ما نمی‌خواهیم آنچه را که تا کنون در وین به دست آورده‌ایم، به خطر بیندازیم، نمی‌توانیم تا ابد مذاکرات را طول دهیم.»

وزیر خارجه آلمان در ادامه گفته است: «ما انتظار داریم که جمهوری اسلامی هرچه سریعتر به میز مذاکره در وین بازگردد و با انعطاف لازم و آمادگی برای توافق، آنچه را که برای رسیدن به یک توافق لازم است انجام دهد.»

دویچه وله به نقل از رویترز نوشت؛ مذاکرات وین به منظور بازگشت به توافق برجام، بین جمهوری اسلامی و پنج کشور آلمان، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین با حضور غیر مستقیم آمریکا در شش دوره برگزار شد. آخرین دور این مذاکرات ۳۰ خرداد به پایان رسید و بر خلاف دورهای پیشین، تاریخی برای مذاکرات بعدی تعیین نشد.

گفته می‌شود که دو طرف منتظر هیأت مذاکره‌کننده دولت جدید جمهوری اسلامی هستند. پیش‌تر یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از اعلام آمادگی دولت جدید جمهوری اسلامی به ریاست ابراهیم رئيسی برای ادامه مذاکرات و احتمال ازسرگیری گفت‌وگوها از اوایل سپتامبر سال جاری خبر داده بود.