هشدار اسرائیل به جمهوری اسلامی و حزب‌الله: ما در کمین هستیم

0
170

یک منبع نظامی اسرائیلی امروز چهارشنبه 13 ژانویه در گرماگرم آماده‌باشی که اسرائیل علیه هرگونه حرکت مشکوک در مرزهای خود با لبنان شاهد آن است، اظهارات خود را در این خصوص مورد تأکید قرار داد که نیروهای اسرائیلی در حالت آماده‌باش بوده و گوش به زنگ هرگونه تحرک حزب‌الله در مرزهای لبنان هستند.

این منبع گفت: «هر گونه عملیات از سوی حزب‌الله با حمله به تمامی موارد گنجانده شده لیستی از اهداف در لبنان، پاسخ داده خواهد شد.»

او همچنین افزود که «حزب‌الله هنوز در تلاش است تا یک سرباز اسرائیلی را در ازای عضوی از خود که در حملات سپتامبر گذشته در داخل سوریه کشته شد، شکار کند تا از این طریق، فرمول «پاسخ از لبنان در قبال حمله به مواضعش در سوریه» را جا بیاندازد.»

حملات هوایی در سوریه

این منبع نظامی اسرائیل در مورد حملات هوایی علیه شبه‌نظامیان رژیم جمهوری اسلامی در سوریه نیز گفت: «اسرائیل حملات هوایی خود را در سوریه، شدت بخشیده و ادامه خواهد داد. شمار این حملات هوایی در حال حاضر طی 10 روز، 3 مورد است اما قبلاً هر 3 هفته یک حمله هوایی بود.»

او تأکید کرد که «این حملات، موشکها و رادارهای متعارف (نا دقیق) رژیم جمهوری اسلامی و سوریه را با هدف جلوگیری از «ضربه نخست» در رویارویی آینده با سیل موشک باران‌های کور، مورد حمله قرار می‌دهد که سیستم‌های دفاعی را در گیر خود می‌سازند. اسرائیل می‌خواهد موشک‌های نقطه زن، آسیب نبینند تا تا درمرحله بعدی بتواند آنها را ساقط کند.»

رژیم جمهوری اسلامی ناتوان‌تر شده ‌است

این منبع نظامی اسرائیل، احتمال تشدید تنش آفرینی‌های نظامی آن را با توجه به واقعیت که رژیم جمهوری اسلامی پس از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس ناتوان‌تر شده‌ است، نامحتمل خواند.

با این حال او خاطرنشان کرد که ایران سالگرد ترور را پشت سر گذاشت اما از پرتاب موشک یا پهپادهای بمب‌گذاری شده از عراق در راستای تلاش خود برای پاسخ دادن به این ترور، صرف نظر نکرده ‌است.

العربیه نوشت؛ او توضیح داد که «منطقه القائم عراق، محل استقرار موشک‌های دوربرد است. همچنین موشک‌هایی در یمن وجود دارند که برد آنها می‌تواند به ایلات برسد که به همین دلیل، اخیراً سکوهای پرتاب پاتریوت در آنجا مستقر شده‌ است.»