هشت درویش زندانی پس از ۱۰۵ روز سلول انفرادی به بند عمومی منتقل شدند

0
391

فائزه عبدی‌پور همسر محمد شریفی‌مقدم درویش گنابادی زندانی گفت همسرش به همراه هفت درویش زندانی دیگر صبح روز ۲۲ آذر ماه پس از «۱۰۵ روز حبس در سلول‌های انفرادی»، به بند «امن» زندان فشافویه منتقل شدند.

کسری نوری، امیر نوری (دو برادر)، محمد شریفی مقدم، مهدی اسکندری، حسام معینی، مرتضی کنگرلو، سینا انتصاری و رضا انتصاری (دو برادر) همگی از تاریخ هفتم شهریور ماه از بقیه زندانیان درویش در زندان فشافویه جدا و به سلول‌های انفرادی منتقل شدند با این حال مسوولان قضایی و زندان فشافویه در این مدت اطلاع مشخصی درباره وضعیت آنها به خانواده‌هایشان نداده‌اند.

این هشت درویش زندانی از تاریخ چهارم شهریور تا ۲۲ آذر ۹۷ در سلول‌های انفرادی بند امن زندان فشافویه حضور داشتند. در تمام این مدت هیچ تماس تلفنی یا ملاقاتی با اعضای خانواده خود نداشته و به گفته فائزه عبدی‌پور حتی از حق هواخوری نیز در طی ۱۰۵ روز محروم بوده‌اند.

فائزه عبدی‌پور گفت:‌ «محمد در تماس تلفنی‌اش به من گفت که او بعد از ۱۰۵ روز امروز رنگ آسمان را دیده است.»

خانم عبدی‌پور با توصیف اینکه لحظه تماس همسرش هم تلخ بوده و هم شیرین، گفت: «این مدت روزهای تلخی بر ما گذشت. خبر مرگ زندانی که دیروز نیز شنیدیم بر نگرانی‌هایمان افزود. هر خبر تلخی بر نگرانی ما در تمام این ماه‌ها دامن می‌زد. ما در تمام این ۱۰۵ روز به دنبال خبر زنده بودن آنها می‌گشتیم و تماس تلفنی امروز هم بسیار خوشحال کننده و هم تلخ بود. بی‌انصافی بود این همه رنج.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ همسر محمد شریفی مقدم درباره پاسخ مسوولان قضایی و زندان فشافویه در پیگیری‌های ماههای گذشته‌شان گفت: «هفته‌های اول مسوولان زندان فشافویه به ما می‌گفتند دستور از بالا آمده و دفتر دادستانی و دفتر رییس سازمان زندان‌ها هم به ما می‌گفتند تصمیم رییس زندان است. بعدتر در پیگیری‌های خانواده‌ها مسوولان زندان گفتند بچه‌ها در زندان هستند اما نمی‌خواهند با ما صحبتی بکنند یا به ملاقات بیایند. در حالی که حق تماس تلفنی و یا ملاقات را نداشتند. ما فقط می‌دانستیم آنها داخل زندان فشافویه هستند.»