هزينه سه گانه «هابيت» دو برابر «ارباب حلقه ها» شد

0
839

توليد سه گانه «هابيت» بيش از نيم ميليارد دلار بودجه لازم داشته است كه رقم آن تقريبا دو برابر بودجه توليدي فيلم «ارباب حلقه ها» بوده است.

فيلمبرداري سه گانه هابيت در طول 266 روز و با حضور همه بازيگران آن صورت گرفته است و تا 31 مارس امسال ، اين فيلم سه گانه حدود 561 ميليون دلار هزينه متحمل شده است.

البته توزيع كننده استوديوي وارنر و كارگردان اين فيلم «پيتر جكسون» بر اين باورند كه اين هزينه در مسير صحيح توليد فيلم صرف شده است و در صورتي كه همانند قسمت اول فروش داشته باشد ، بخش بالايي از بودجه توليدي جبران خواهد شد. قسمت اول هابيت تحت عنوان «يك سفر غير منتظره»‌ بيش از يك ميليارد دلار فروش داشته است.

به گزارش سینما خبر؛ پايگاه «باكس آفيس موجو» و ركوردهاي جهاني گينس پيش از اين عنوان پر هزينه ترين سه گانه سينما را به فيلم «دزدان دريايي كارائيب» داده است . تنها يك قسمت از آن (پايان دنيا) حدود 300 ميليون دلار هزينه متحمل شده است با اين حال مجموع آن تا 525 ميليون دلار فراتر نرفته است.

THE HOBBIT: AN UNEXPECTED JOURNEY

سه گانه «ارباب حلقه ها»‌ديگر فيلم «جكسون» در مجموع 281 ميليون دلار و جنگ ستارگان 343 ميليون دلار هزينه داشته اند.

به گفته «پيتر جكسون» ، هابيت با فناوري سه بعدي و 48 فريم در هر ثانيه فيلمبرداري شده ، در حالي كه رول عادي فيلمبرداري 24 فريم در هر ثانيه است و همين مي تواند بودجه توليدي را بالا ببرد.

«هابيت : ويراني اسماگ» در دسامبر 2013 و «هابيت : اينجا و بازگشت دوباره» در دسامبر 2014 اكران مي شود.