هر هفته یک تحریم: ترامپ تا آخرین روز کاری‌اش به تحریم جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد

0
263

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از منابع اسرائیلی روز یکشنبه 8 نوامبر گزارش کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با همکاری تل‌آویو و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس تا آخرین روز کاری‌اش در 20 ژانویه 2021 به وضع تحریم‌های جدید علیه دولت جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

در همین راستا الیوت آبرامز مسئول گروه اقدام دولت جمهوری اسلامی در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه به تل‌آویو سفر کرد تا با بنیامین نتانیاهو و مئیر بن شبات نخست وزیر و مشاور امنیت ملی اسرائیل دیدار و درباره برنامه تحریم‌ها گفتگو کند.

الیوت آبرازم همچنین روز دوشنبه با بنی گانتس وزیر دفاع و گابی اشکنازی وزیر امور خارجه اسرائیل دیدار خواهد کرد و جزئیات این برنامه تحریمی را به آنها اطلاع خواهد داد.

دولت آمریکا می‌خواهد تا آخرین روز کاری خود به سیاست فشار حداکثری بر رژیم جمهوری اسلامی ادامه دهد و کار را برای بازگشت مجدد جو بایدن به توافق برجام دشوار یا ناممکن کند. دولت ترامپ در سال 2018 از برجام خارج شد.

الیوت آبرامز در هفته‌های گذشته فاش کرد که دولت آمریکا می‌خواهد تا آخرین روز کاری‌اش در 20 ژانویه، هر هفته یک بسته تحریمی علیه دولت جمهوری اسلامی وضع کند.

منابع اسرائیلی گفته‌اند که تحریم‌های پیش‌بینی شده ارتباطی با برنامه هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی ندارند، زیرا که پیش‌بینی می‌شود دولت جو بایدن برای ممکن کردن بازگشت به برجام تحریم‌های هسته‌ای را تعلیق یا لغو کند. از این رو تحریم‌های جدید برنامه موشک‌های بالستیک و حمایت دولت جمهوری اسلامی از تروریسم و سازمان‌های تروریستی و همچنین نقض حقوق بشر در ایران را هدف قرار داده‌اند.

یک منبع اسرائیلی که از جزئییات این برنامه تحریمی آگاه است، گفته که هدف از این برنامه وضع بیشترین مقدار ممکن از تحریم‌ها علیه دولت جمهوری اسلامی است.

پایگاه خبری اکسیوس مدعی شد پیش‌بینی می‌شود که الیوت آبرامز پس از تل‌آویو به ابوظبی و ریاض خواهد رفت تا جزئیات این برنامه تحریمی را با مقامات این دو کشور مطرح کند.

العربیه نوشت؛ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم در راستای آخرین اقدامات واشنگتن برای اعمل فشار حداکثری علیه نظام جمهوری اسلامی، 18 نوامبر 2020 به تل‌آویو خواهد رفت و پیش‌بینی می‌شود از کشورهای دیگری در منطقه نیز دیدن کند.