هر آنچه که در برنامه نود ۱۰ آذر گذشت

0
158

برنامه این هفته نود درحالی برگزار شد که مربی تیم فولاد بخشی از فایل صوتی صحبت‌های حمید درخشان با بازیکن این تیم را پخش کرد

. پیش از این درخشان مدعی شده بود به هیچ عنوان با بازیکن فولاد صحبت نکرده است.به گزارش خبرنگار مهر، عادل فردوسی پور با توجه به اتمام نیم فصل اول لیگ برتر سئوال برنامه این هفته خود را به بهترین سرمربی نیم فصل اول اختصاص داده بود که دراگان اسکوچیچ، رسول خطیبی، صمد مرفاوی و علیرضا منصوریان چهار گزینه این سئوال بودند.

پنالتی پدیده گرفته نشد، گل نفت خطا بود
محمد فنایی کارشناس داوری این برنامه بود. وی تصمیمات داور بازی تراکتورسازی با پدیده مشهد در جام حذفی را تایید کرد و البته گفت که داور یک پنالتی دیگر به خاطر خطای هند بازیکن تراکتورسازی برای پدیده نگرفته است. در دیدار پرسپولیس با گل گهر هم به گفته فنایی حمید علی عسگری بازیکن پرسپولیس باید به جای کارت زرد، با کارت قرمز جریمه می‌شد. گل اول استقلال به ذوب آهن هم طبق اعلام کارشناس داوری برنامه آفساید بوده است. همچنین بازی هفته شانزدهم لیگ برتر کارشناسی شد که طبق اعلام فنایی، گل نفت تهران به پرسپولیس خطا بوده است.

ویژه برنامه برای عطاءالله بهمنش
تهیه کننده و مجری برنامه نود که بارها ارادت خود را به عطاءالله بهمنش گزارشگر پیشین ورزش ایران نشان داده بود، دوشنبه شب هم بخشی از زمان برنامه‌اش را به این گزارشگر پیشکسوت اختصاص داد و به بیان زندگینامه و تلاش وی در این عرصه پرداخت. جهانگیر کوثری، بهرام شفیع، بهروان و چند پیشکسوت گزارشگری دیگر هم به بیان زحمات بهمنش پرداختند.

پایان سفرنامه هرات
گزارشگر برنامه نود چند هفته پیش برای تهیه گزارشی به کشور افغانستان سفر کرده بود که طی دو هفت گذشته بخش‌هایی از این گزارش پخش شده بود. در برنامه این هفته بخش کامل این سفرنامه روی آنتن رفت. سفری که با فوتبال زنان در افغانستان شروع شد و با حضور در مقبره خواجه عبدالله انصاری ادامه یافت.

آنالیز فنی استقلال
بخشی از برنامه نود به آنالیز فنی بازی‌های استقلال و دلایل ناکامی این تیم (قبل از بازی با راه آهن) اختصاص داشت. در این بخش به اشتباهات تاثیرگذار مدافعان استقلال در ناکامی این تیم و همچنین تاکتیک امیر قلعه نویی اشاره شد. تاکتیکی که در آن نبود مهره‌های موثر، مشکلات بدنی و … از مهمترین شاخصه‌هایش به حساب می‌آید.

توضیح رغبتی درباره جذب کرانچار
علی رغبتی دبیر کمیته نظارت بر مربیان خارجی وزارت ورزش روی خط برنامه آمد و درباره جذب زلاتکو کرانچار برای تیم امید توضیحاتی ارائه کرد. وی تاکید کرد که بحث این کمیته با فدراسیون فوتبال لج و لجبازی نیست. به گفته رغبتی، این کمیته هفت عضو از جمله دو عضو فوتبالی دارد که روز چهارشنبه و بعد از جلسه با علی کفاشیان، تکلیف کرانچار مشخص خواهد شد.

رغبتی همچنین گفت: این کمیته قبل از کرانچار هم بوده است و خلق الساعه ایجاد نشده. این کمیته فقط برای کرانچار هم نیست و مربوط به همه فدراسیون ها و مربیان خارجی است.

تقویم نود و صعود تاریخی به جام جهانی
بخش اصلی تقویم نود به صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 1998 فرانسه اختصاص داشت که در تاریخ هشتم آذر 1378 و با پیروزی برابر استرالیا رقم خورد. مدد جباری تدارکات تیم ملی در آن مقطع زمانی به مرور خاطرات بازی با استرالیا پرداخت و از حال و هوای آن روزها گفت. البته در این بخش پیروزی 19 بر صفر تیم ملی ایران برابر گوام در سال 79 هم نشان داده شد.

بهترین بازیکن فوتسال آسیا، میهمان نود
علی اصغر حسن زاده بهترین بازیکن فوتسال آسیا و همچنین کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران میهمان حضوری نود بود. وی در این برنامه، به صورت کلی و گذرا به بیان حضورش در لیگ روسیه، شروع فوتسال خود در لیگ برتر، عملکرد تیم ملی و همچنین کیفیت لیگ روسیه پرداخت.

افشای فایل صوتی و پیامک با سه گانه سعداوی، درخشان و خطیبی!
در بخشی از برنامه نود، نعیم سعداوی مربی فولاد خوزستان روی خط تلفنی آمد و از تماس تلفنی حمید درخشان و رسول خطیبی سرمربیان پرسپولیس و تراکتورسازی با بازیکنان فولاد انتقاد کرد. سعداوی برای اثبات ادعایش، قسمتی از فایل صوتی تماس درخشان با یوسف وکیا را از پشت تلفن پخش کرد که در این گفتگو، درخشان خطاب به بازیکن می‌گوید “تا کی با فولاد قرارداد داری…”. این مسئله خیلی سریع با واکنش درخشان مواجه شد. سرمربی پرسپولیس در این خصوص گفت: بازیکن فولاد پنج بار با من تماس گرفته بود و من جوابش را ندادم تا اینکه بازیکن از طریق یک واسطه به من پیام داد که تمایل دارد به پرسپولیس بیاید.

سعداوی در اینباره گفت: تا پیش از این ادعا این بود که با بازیکن صحبت نشده و حالا می گویند از طریق واسطه پیغام فرستاده شده است. به هر حال پرینت تلفنی می‌تواند نشان دهنده همه چیز باشد.

همچنین رسول خطیبی هم روی خط برنامه نود آمد و درباره ادعای سعداوی اظهار کرد: سعداوی نباید تهمت بزند. 20 روز پیش مدیر برنامه یکی از بازیکنان با من تماس گرفت و گفت عبدالله زاده (بازیکن فولاد) دوست دارد به تراکتورسازی بیاید. من گفتم که فعلا بازیکن نمی‌خواهم.

در ادامه خطیبی پیامک منتسب به این بازیکن را که برایش ارسال شده بود، برای عادل فردوسی پور فرستاد و از وی خواست که پیامک عبدالله زاده را بخواند. مجری برنامه نود هم بعد از خواندن این پیامک گفت که عبدالله زاده اعلام کرده دوست دارد به تراکتورسازی برود.

منصوریان بهترین سرمربی نیم فصل
بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در مسابقه پیامکی برنامه این هفته شرکت کرده بودند که 58 درصد به علیرضا منصوریان و 27  درصد به رسول خطیبی به عنوان بهترین مربی نیم فصل اول لیگ رای دادند. اسکوچیچ و مرفاوی هم با 11 و 4 درصد سوم و چهارم شدند. در بین بهترین گزینه های مطرح شده نامی از امیر قلعه نویی سرمربی استقلال دیده نمی شد. فردوسی پور در مورد دلیل این کار گفت چون قلعه نویی در هفته های اخیر خوب نتیجه نگرفته است در بین گزینه ها نبوده!